نباید اجازه دهیم نمادهای ارزشی ضد اسلامی ایرانی برای کودکان و نوجوانان الگوبرداری شود.


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894787

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور بحث اقتصادی و معیشتی است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم نمادهای ارزشی ضد اسلامی ایرانی برای کودکان و نوجوانان ما الگو قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور امروز (شنبه) در گردهمایی فعالان صنعت نوشت افزار ایران تاکید کرد: اولویت اول کشور اقتصاد و مسائل معیشتی است اما تهاجم فرهنگی می تواند به ارکان مکتب و جریان باورها آسیب برساند. نظام اسلامی به عنوان موریانه نباید اجازه دهیم نمادهای ارزشی ضد اسلامی ایرانی برای کودکان و نوجوانان ما الگوبرداری شود.

در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نوشت افزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه علیرغم نکات برجسته و توصیه های مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی جدای از موضوع تهاجم فرهنگی دشمنان در کشور فرمودند: توجه به تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی از مهدکودک ها و دبستان ها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی از اهمیت اساسی برخوردار است. شما باید نحوه آموزش و پرورش کودکان در سیستم آموزشی و باغ های کودکان را به دقت زیر نظر داشته باشید.

وی در این مراسم که همزمان با راه اندازی کمپین ملی «همه حاضر» و تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار برگزار شد، از فعالان صنعت نوشت افزار ایران خواست تا صنعت نوشت افزار ایران را با کیفیت رقابتی کنند. محصولات با قیمت مناسب تولید کنندگان خارجی.

مخبر همچنین خطاب به فعالان این بخش تاکید کرد: اگر دولت اطمینان کامل داشته باشد که تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی قادر به تامین نیاز داخلی هستند، برای کنترل واردات این گونه محصولات خارجی اقدامات جدی انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تمرکز نظام سلطه در کشورهای اسلامی تخلیه فرهنگ اسلامی در بین مسلمانان از جمله ایران است که باید با حرکتی سریع و جهشی تحقق یابد، اهداف صنعت نوشت افزار ایران مطابق با محصولات مطابق با فرهنگ داخلی

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیل کرده و نخبه یکی از مزیت های کشور هستند، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان توانسته اند در کمترین زمان و با بهترین کیفیت نیاز و تقاضای کشور را در بسیاری از زمینه ها تامین کنند.

وی تصریح کرد: نیاز است فعالان صنعت نوشت افزار به توانایی این شرکت های دانش بنیان در افزایش تولید خود توجه بیشتری داشته باشند.

این مخبر بر اهمیت توزیع مناسب لوازم التحریر ایرانی در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: باید در کنار تولید به توزیع و استفاده از سیستم های دیجیتال توجه جدی شود تا با کاهش قیمت این کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار گیرد. قیمت نهایی

هیچ دانش آموزی به دلیل محدودیت های مالی نباید از خرید لوازم التحریر و کتاب ناتوان باشد

معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه خوشایندترین مراحل اولیه زندگی هر فردی آغاز سال تحصیلی جدید و تهیه وسایل لازم برای آن بدون نیاز به نرم افزار و کتاب است.

وی تصریح کرد: دولت، وزارت آموزش و پرورش و خیرین باید قبل از شروع سال تحصیلی کمپینی را برای ارائه تسهیلات و لوازم تحریر دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و محروم راه اندازی کنند تا دانش آموزان ایرانی به ویژه در مقطع ابتدایی شروع به تحصیل کنند. آموزش با حافظه ای دلپذیر

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کودک و نوجوان ایرانی به دلیل مشکلات مالی نباید از تحصیل محروم شود.

مخبر با بیان اینکه بخش مهمی از شخصیت انسان در اوایل زندگی شکل می گیرد و او آن را از محیط اطراف خود الگوبرداری می کند، ادامه داد: آثار این الگوسازی در طول زندگی انسان باقی می ماند، این توجه به صنایع فرهنگی به ویژه تولید محتوا، نمایشگاه های نویسندگی و پویا بهترین وسیله برای شکل دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان است و شرکت های لوازم التحریر و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی باید با ارزش های اسلامی حرکت کنند و از فرهنگ تاریخی و غنی ایرانی در راستای شخصیت سازی و تولید محتوا بهره ببرند. که نیازهای کشور را برآورده می کند.

وی همچنین در حاشیه نشست فعالان صنعت نوشت افزار ایران از هشتمین نمایشگاه «شب های ایران» بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان روند تولید و توزیع محصولات شرکت های ایرانی قرار گرفت.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای تولید و عرضه کاغذ ایرانی برای نیازهای آموزشی مدارس سراسر کشور از 1000 تن تا حدود 40 هزار تن و از این رو با این اقدام مهم در آغاز سال تحصیلی جدید بر نرم افزارهای نوشت افزار ایرانی و تولید محتوا و انیمیشن های اسلامی ایرانی در مدارس کشور تاکید شد.

استفاده از انرژی خورشیدی در 5 هزار مدرسه در مناطق محروم

امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار کشور نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این معاونت در زمینه تامین لوازم التحریر مورد نیاز کودکان و نوجوانان مناطق نیازمند و کم برخوردار کشور گفت: علاوه بر این کمپین لوازم التحریر، بهره برداری از انرژی خورشیدی به 5000 مدرسه در مناطق محروم و پاسگاه های مرزی برای ایجاد درآمد پایدار از انرژی های پاک و رفع نیاز مدارس یکی از اقدامات مهم معاونت توسعه مناطق روستایی و محروم کشور است. ایجاد عدالت آموزشی در دولت سیزدهم

در ادامه، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نوشت افزار ایران اقدامات و پیشنهادات خود را از جمله ایجاد واحد تحقیق و توسعه در وزارت حراست، ایجاد آزمایشگاهی که با سازمان استاندارد همکاری می کند و در جهت علمی حرکت می کند، بیان کردند. تولید محصولات اداری، توسعه شرکت‌های فناوری نانو و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد اشتغال، کارخانه‌های تولیدی را توسعه دادند.

از خواسته ها و دغدغه های فعالان این صنعت می توان به روند طولانی عرضه شخصیت های ایرانی در تولید لوازم التحریر، تاکید بر مالکیت معنوی محتوا و شخصیت در تولیدات ایرانی، مشکل در خرید مواد اولیه صنعت کاغذ، حمایت از این صنعت تا وی با اشاره به معافیت از مالیات و ارزش افزوده در این صنعت و کمک به ایجاد جایگاه های فروش محصولات ایرانی در سراسر کشور را بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید