نباید اجازه دهیم رفتار اشتباه یک بازیکن یا مربی به عادت تبدیل شود


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916943

در نشست هماهنگی و همسویی ناظران فدراسیون؛

رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: همیشه از سازمان لیگ و کمیته داوران خواسته ام که به رشد شخصیت والیبال کمک کنند و اجازه ندهند رفتار اشتباه یک بازیکن یا مربی به عادت تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح امروز (28 آذرماه) جلسه هماهنگی و تساوی ناظران زن و مرد فدراسیون والیبال با حضور اعضای سازمان لیگ و ناظران والیبال کشور در سالن پرشین آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این جلسه اظهار داشت: ناظران مسابقه نباید تنها تماشاگر مسابقه باشند و با یک گزارش کوتاه کار خود را به پایان برسانند. هر مسابقه برای بازیکنان کلاس درس است و ناظران فنی و داوران نقش بسیار کلیدی در پیشرفت والیبال کشور دارند.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: نقش داوران برای آمادگی تیم های ملی والیبال بسیار مهم است و در هر مسابقه داور مانند یک مربی تمرین کننده است. داوران باید تمرکز بیشتری در مسابقه داشته باشند و بازی را هدایت کنند. ناظران نیز باید توجه داشته باشند که فلسفه حضور آنان انجام وظایف محوله است. گاهی نیاز به ارائه گزارش یا برخورد با کمیته داوری است. فرق بین داوری که وقتش را می گیرد و مطالعه می کند و آماده به مسابقه می آید با داوری که به مسابقه اهمیت نمی دهد باید مشخص باشد.

یک قاضی به سایت فدراسیون والیبال گفت: داوران و ناظران باید به توسعه والیبال در کشور کمک کنند. هر مسابقه ای برای ما مهم است، سطح مسابقات مهم نیست، قهرمانی کشور، منطقه ای یا کشوری مهم است، همه آنها مهم هستند. نباید اجازه دهیم رفتار اشتباه یک بازیکن یا مربی به عادت تبدیل شود چرا که در مسابقات هیچ واکنشی به این رفتار وجود نداشت. برای ما گزارش ناظران مهم است و نباید از فیلم ها بفهمیم چه خبر است.

رئیس فدراسیون والیبال رفتار تک تک داوران و ناظران را کلید آموزش رفتار صحیح بازیکنان و کادر فنی برای اجرای صحیح و حرفه ای دانست. من همیشه از سازمان لیگ و کمیته داوران خواسته ام که به رشد شخصیت والیبال کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید