ما نباید اجازه دهیم چیزی ما را از هم جدا کند


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883294

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای برخورد با بازیگرانی که در صدد تخریب روابط دو کشور هستند، تاکید کرد و افزود: به یکدیگر کمک کنید. ، نباید اجازه دهیم هیچ عاملی ما را از خود دور کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شمخانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی که امروز (جمعه 3 تیرماه) به باکو سفر کرده است، صبح امروز با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار بر اهمیت روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

شمخانی افزود: اولویت ما به ویژه در دولت سیزدهم تعمیق و گسترش روابط با همسایگان است و در این چارچوب اراده راسخ کشورمان افزایش هر چه بیشتر روابط صمیمانه با جمهوری آذربایجان به عنوان یک همسایه مسلمان و همسایه است. دولت شیعه در همه عرصه ها.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خطاب به رئیس جمهور آذربایجان گفت: ما در 30 سال گذشته همکاری های بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داشته ایم، لذا پدر مرحوم شما حیدر علی اف همواره به خوبی از این روابط و همکاری ها یاد می کرد و بر توسعه آنها تاکید کرد.

وی افزود: در دوران مسئولیت جناب عالی، روابط دو کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و اطمینان داریم با توجه و تلاش سران دو کشور، این روابط به سطح عالی ارتقا خواهد یافت.

شمخانی پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو ملت را غیر قابل انکار خواند و تاکید کرد: دو کشور باید در فضای اعتماد متقابل برای ارائه این میراث مشترک به جهانیان تلاش کنند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي بر عزم راسخ جمهوري اسلامي براي برخورد با بازيگراني كه براي تخريب روابط دو كشور تلاش مي كنند تاكيد كرد و افزود: نبايد با كمك به يكديگر اجازه دهيم هيچ عاملي ما را از هم جدا كند.
شمخانی در پایان گفت: امیدوارم سفر آتی جناب عالی به تهران با تلاش مشترک دو طرف زمینه شکل گیری جهشی در روابط دو کشور را فراهم کند.




* دعوت از آیت الله رئیسی برای سفر به باکو
در این دیدار الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در سخنان خود اظهار داشت: روابط دو کشور بر اساس اراده قاطع رهبران دو کشور بدون اینکه تحت تأثیر فشار کشورهایی که نمی خواهند تحت تأثیر قرار گیرد به طور جدی در حال پیشرفت است. روابط دوستانه و گرم ما

وی ریشه های منحصر به فرد تمدنی، فرهنگی و مذهبی بین دو ملت را بستر بسیار مهمی برای عبور از موانعی دانست که ممکن است شتاب روابط ایران و آذربایجان را کند کند و افزود: پس از جنگ دوم قره باغ و بازگشت

سرزمین های اشغالی آذربایجان شرایط خوبی را برای استفاده از ظرفیت های بالقوه مشترک در حوزه ترانزیت، نفت، تجارت و انرژی فراهم کرده است که باید با تلاش مشترک فعال شود.

رئیس جمهوری آذربایجان از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد و خاطرنشان کرد: بارها به ایران آمده ام و برای پیگیری و تسریع در اجرای توافقات مشترک دوباره به تهران سفر خواهم کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید