نباید اجازه دهیم هیچ دانشجوی ایرانی به دلیل مشکلات مالی دست از تحصیل بکشد


ساعت: 18:27
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894807

معاون اول رئیس جمهور گفت: نباید اجازه دهیم هیچ دانشجوی ایرانی به دلیل مشکلات مالی نتواند لوازم التحریر و کتاب های لازم را تهیه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر صبح امروز (شنبه) در نشست فعالان صنعت لوازم التحریر ایران با اشاره به اینکه خوشایندترین مراحل زندگی هر فردی آغاز سال تحصیلی جدید و تهیه سرفصل های لازم برای آن است، تاکید کرد: : نه ما نباید حتی یک دانشجوی ایرانی را قبول کنیم. به دلیل مشکلات مالی نمی تواند لوازم التحریر و کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور اقتصاد و مسائل معیشتی است، اما تهاجم فرهنگی می تواند مانند موریانه به ارکان مکتب و نظام اعتقادی نظام اسلامی لطمه بزند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم نمادهای ارزشی ضد اسلامی ایرانی باشد. تا به الگوهایی برای کودکان و نوجوانان خود تبدیل شویم

معاون اول رئیس جمهور در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نوشت افزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه علیرغم نکات برجسته و توصیه های مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته جدای از بحث تهاجم فرهنگی دشمنان در کشور فرمودند: توجه به تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی از مهدکودک ها و دبستان ها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی از اهمیت اساسی برخوردار است. باید نظارت دقیق بر نحوه یادگیری و تربیت کودکان در نظام آموزشی و آموزش و پرورش و مهدکودک ها انجام شود.

وی در این مراسم که همزمان با راه اندازی کمپین ملی «همه حاضر» و ارائه لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق کم برخوردار برگزار شد، از فعالان صنعت نوشت افزار ایران خواست تا صنعت نوشت افزار ایران را قابل رقابت کنند. محصولات با کیفیت با قیمت مناسب تولید کنندگان خارجی.


لزوم کنترل واردات نوشت افزار به شرط افزایش تولید داخلی

مخبر همچنین خطاب به فعالان این بخش تاکید کرد: اگر دولت اطمینان کامل داشته باشد که تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی قادر به تامین نیاز داخلی هستند، برای کنترل واردات این گونه محصولات خارجی اقدامات جدی انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام محوریت نظام سلطه در کشورهای اسلامی تخلیه فرهنگ اسلامی در بین مسلمانان از جمله ایران است و باید اهداف صنعت نوشت افزار ایران متناسب با تولیدات مناسب با جهش و جهش محقق شود. فرهنگ داخلی

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیل کرده و نخبه یکی از مزیت های کشور هستند، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان توانسته اند در کمترین زمان و با بهترین کیفیت نیاز و تقاضای کشور را در بسیاری از زمینه ها تامین کنند. ثابت

وی تصریح کرد: نیاز است فعالان صنعت نوشت افزار به توانایی این شرکت های دانش بنیان در افزایش تولید خود توجه بیشتری داشته باشند.

مخبر بر اهمیت توزیع مناسب لوازم التحریر ایرانی در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: باید در کنار تولید بر توزیع و استفاده از سیستم های دیجیتال تاکید جدی شود تا با کاهش قیمت نهایی این کالاها در دسترس قرار گیرد. به مصرف کننده ایرانی با قیمت مناسب




لزوم راه اندازی کمپین حمایت از دانش آموزان کم برخوردار

وی تصریح کرد: دولت، وزارت آموزش و پرورش و خیرین باید قبل از شروع سال تحصیلی کمپینی را برای ارائه تسهیلات و لوازم تحریر دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و محروم راه اندازی کنند تا دانش آموزان ایرانی به ویژه در مقطع ابتدایی شروع به تحصیل کنند. آموزش با حافظه ای دلپذیر

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کودک و نوجوان ایرانی به دلیل مشکلات مالی نباید از تحصیل محروم شود.

مخبر با بیان اینکه بخش مهمی از شخصیت انسان در اوایل زندگی شکل می گیرد و از محیط اطراف خود الگوبرداری می کند، ادامه داد: آثار این الگوبرداری در طول زندگی بر انسان باقی می ماند که باعث توجه به صنایع فرهنگی به ویژه تولید محصولات شد. محتوا. و انیمیشن ها بهترین ابزار برای شکل دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان هستند و شرکت های نرم افزاری برای نگارش و تولید محصولات فرهنگی باید بر اساس ارزش های اسلامی و بهره گیری از فرهنگ تاریخی و غنی ایران برای شکل دهی به شخصیت و تولید محتوای مرتبط با آن. به الزامات کشور در حال حرکت هستند.

وی همچنین در حاشیه نشست فعالان صنعت نوشت افزار ایران از هشتمین نمایشگاه «ایران نشتی» بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان روند تولید و توزیع محصولات شرکت های ایرانی قرار گرفت.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای تولید و عرضه کاغذ ایرانی برای نیازهای آموزشی مدارس سراسر کشور از 1000 تن تا حدود 40 هزار تن و از این رو با این اقدام مهم در آغاز سال تحصیلی جدید بر نرم افزارهای نوشت افزاری ایرانی و تولید محتوا و انیمیشن های ایرانی-اسلامی در مدارس کشور تاکید شد.

امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار کشور نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این معاونت در زمینه تامین لوازم التحریر مورد نیاز کودکان و نوجوانان مناطق نیازمند و کم برخوردار کشور گفت: علاوه بر این کمپین تامین لوازم التحریر، استفاده از انرژی خورشیدی در 5 هزار مدرسه در مناطق محروم و پاسگاه های مرزی برای ایجاد درآمد پایدار از انرژی های پاک و رفع نیاز مدارس از اقدامات مهم معاونت توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار یک کشور است. ایجاد عدالت آموزشی در دولت سیزدهم

در ادامه، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نوشت افزار ایران اقدامات و پیشنهادات خود را از جمله ایجاد واحد تحقیق و توسعه در وزارت حراست، ایجاد آزمایشگاهی که با سازمان استاندارد همکاری می کند و در جهت علمی حرکت می کند، بیان کردند. تولید محصولات اداری، توسعه شرکت های نانو با کمک شرکت های دانش بنیان و اشتغال رو به رشد، فناور بنگاه های تولیدی را توسعه داد.

دیدگاهتان را بنویسید