ما همچنان تاوان اشتباه یحیی گل محمدی را می دهیم

ما همچنان تاوان اشتباه یحیی گل محمدی را می دهیم

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته موفق به پیروزی مقابل فولاد نشد تا در پایان هفته دوم لیگ برتر با دو امتیاز در رده یازدهم قرار گیرد. با گلایه برخی از هواداران از نحوه بازی شیاطین سرخ و ثبت دو تساوی در دو هفته اول، خبرنگار ما با اسماعیل حلالی صحبت کرد و نظر او را در مورد عملکرد این تیم زیر نظر یحیی گل محمدی جویا شد.

فولاد طبق برنامه عمل کرد و اجازه خلق موقعیت را نداد

پیشکسوت پرسپولیس درباره دیدار این تیم مقابل فولاد گفت: بازی بسیار سختی بود. تیم فولاد تیم خوبی است با کادری مجرب که می داند از بازی چه می خواهد. آنها به خوبی پشت توپ قرار گرفته اند و با حضور نکونام چند سالی است که وضعیت خوبی پیدا کرده اند و دیروز دیدیم که وقتی توپ را در اختیار داشتند طبق برنامه عمل کردند، به حریف اجازه ایجاد موقعیت نکردند و آنها پرس تیمی را در دستور کار خود داشتند. همه این مشکلات کار را برای ما سخت کرده بود.

این پرسپولیس مثل قبل نیست

وی ادامه داد: مشکل بچه های ما این است که موقعیت های گلزنی زیادی ایجاد نمی کنند. پرسپولیس روی این کار کار کرد و در سال های گذشته بازی ترکیبی، خلاقیت، حرکت خوب و سیستم های مختلف، حرکت بازیکنان در سراسر زمین و استفاده از فضاهای خالی در این تیم به خوبی دیده می شد، اما الان اینطور نیست. به نظر می رسد در این مدت زمانی که بازیکنان جدید وارد شدند، کمی کار کردیم و با این شرایط اکثر تیم ها به راحتی بازی را می بندند. باید راه حل این مشکل را یاد بگیریم و پیاده کنیم تا به مرور زمان اوضاع بهتر شود.

ضعف هافبک ها؟ بازیکن برنامه مربی را اجرا می کند!

حلالی در پاسخ به اینکه انتظار می رود پرسپولیس با جذب سعید صادقی و سروش رفیعی در جایگاه یابی موفق تر باشد، گفت: این بازیکنان قبلا خودشان را ثابت کرده اند اما وقتی بازیکنانی جذب یک تیم می شوند، عملکرد کسی است که استفاده از آنها مهم است. این مربی است که از بازیکنان در زمین استفاده می کند و بازیکن تابع سرمربی است و باید به گفته او عمل کند. با توجه به توانایی بازیکن باید نسخه ای به او بدهند و او در زمین بازی کند اما اگر نسخه های ما ضعیف باشد عملکرد او در زمین هم ضعیف می شود. باید ببینیم آیا تصمیمی به بازیکن داده شده که نگرفته است؟ اگر به بازیکنی ده راهکار داده ایم که در شرایطی که تیم تحت فشار است از آن استفاده کند و بازیکن این کار را انجام نداده است، باید بپذیریم که بازیکن ضعیف عمل کرده است، اما اگر این کار را انجام نداده ایم، باید ضعف خودمان را اصلاح کنیم و بدهیم. راه حل بازیکنان

ما تنوع نداریم و نوع بازی ما مشخص است

وی ادامه داد: تنوع نداریم و با یک برنامه بازی می کنیم. ما در طول مسابقه سیستم را تغییر نمی دهیم و حریفان به راحتی برنامه های ما را تشخیص می دهند و به ما اجازه بازی نمی دهند. در تیم ما یک بازیکن در یک سیستم بازی می کند و خسته می شود و بیرون می آید و ما بازیکن دیگری را در همان سیستم قرار می دهیم. نوع بازی ما مشخص شده است و زمانی که برنامه خود را تغییر ندهیم با مشکلاتی مانند این دو بازی مواجه خواهیم شد.

با چهار پست در دو بازی، چه چیزی به استخدام یک مهاجم کمک می کند؟

حلالی درباره جذب لوکادیا گفت: مهاجم گرفتیم و پول زیادی خرج کردیم اما وقتی توپ را به او نگیریم چه تاثیری دارد؟آیا باید برای مهاجم موقعیت ایجاد کنیم یا خیر؟ اگر 20 موقعیت داشتیم و مهاجمان گل نمی زدند، می گوییم مهاجم مشکل بود، اما وقتی در دو بازی چهار موقعیت نصفه و نیمه داشتیم، مهاجم مشکلی نداشت. مشکل ما ایجاد موقعیت گروهی برای مهاجم است. با خریدهای انجام شده تیم نسبت به پارسال ساختار دفاعی خود را بهتر کرده است اما پرسپولیس تیم قهرمان است و باید گل بزنیم. وقتی توپ را به دست می آوریم باید به درستی حمله کنیم، اما همچنان در سازماندهی دفاع تا حمله مشکل داریم و باید تلاش کنیم.

من و گل محمدی در یک قایق هستیم

سپس از یحیی گل محمدی حمایت کرد و گفت: من و آقای گل محمدی با هم دوست هستیم، اما مربی هم هستم و خوشحال می شوم وقتی یکی به نقاط ضعف تیمم اشاره می کند، دوست دارم پرسپولیس بهترین نتایج را بگیرد و به همین دلیل است. ، وقتی نقطه ضعفی می بینم آن را بیان می کنم و اگر از این حرف ها استفاده شود در نهایت تیم ما پیروز می شود. من خودم را با آقای گل محمدی در یک کشتی می بینم و اگر او پایین بیاید من هم پایین می روم.

اما بالاخره وقتی تصمیم گرفتیم یحیی گل محمدی سرمربی تیممان شود، باید از صمیم قلب از او حمایت کنیم. اگر انتقاداتم را شخصا به صورت خصوصی به آنها می‌گفتم بهتر بود، اما متأسفانه وقتی مردم مسئولیت می‌پذیرند، ارتباطات از بین می‌رود و من آن را به زور و رسانه‌ای می‌گویم تا ضعف‌های تیم را ببینند. اگر استفاده کند اوج می گیرد و اگر نکند بازی به بازی کارش سخت تر می شود.

نقش سرمربی در کنار زمین بسیار مهم است

وی با اشاره به غیبت گل محمدی در حاشیه گفت: یحیی دو سه سال است که نشان داده کارش را بلد است اما وقتی تمرکزش را از دست می دهد شرایط عوض می شود. ایشان در دربی پارسال تمرکز خود را از دست داد و همچنان خارج از زمین است و نمی تواند به تیم کمک کند. یحیی یک سال است که با اشتباه دربی به خودش و تیم آسیب می زند و ما همچنان داریم تاوان آن را می دهیم. نقش سرمربی در کنار زمین بسیار مهم است و یحیی نمی تواند از روی سکوها بنویسد. به هر حال باید حمایت کامل از سرمربی برای تغییر این شرایط داشته باشیم.

پشتیبانی می کند؛ این تیم تا آخرین روز می جنگد

پیشکسوت پرسپولیس در پایان در پاسخ به اینکه چه راه حلی برای عبور از این شرایط می داند، گفت: کار زیاد، تلاش درست، آموزش درست به بازیکن و تمرین. تمرینات را نمی بینیم اما اگر این کارها را انجام دهیم قطعا نتیجه را خواهیم دید و شاید یکی دو هفته نتیجه نگیریم اما این وضعیت پایدار نخواهد بود. از طرفی با یک گل و برد، اعتماد به نفس و روحیه بازیکنان بالا می رود و این موضوع به بهتر شدن شرایط نیز کمک می کند. اما در نهایت مهمترین چیز این است که تیم را نشکنیم و هواداران به هم فشار نیاورند و از هم حمایت نکنند. مطمئنم این تیم مدعی است و تا روز آخر برای قهرمانی می جنگد.

منبع: ورزش 3

دیدگاهتان را بنویسید