ما همچنان طالبان را به رسمیت می شناسیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در نشست باشگاه والادا گفت که مسکو به دنبال به رسمیت شناختن طالبان است.

به گزارش ایتارتاس ، پوتین درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان که در حال حاضر در فهرست گروه های تروریستی در روسیه هستند ، گفت: “من فکر می کنم ما به این مرحله (به رسمیت شناختن طالبان) نزدیک می شویم.”

وی افزود: “موضع روسیه این است که در این مسیر خاص حرکت کند ، اما چنین تصمیماتی باید به همان شیوه ای گرفته شود که این گروه در لیست سیاه گروه تروریستی قرار گرفت.”

ولادیمیر پوتین گفت که ایالات متحده با خروج نیروهای خود از افغانستان “کار درستی” کرده است ، اما ایالات متحده و اروپا “نباید از مسئولیت تحولات جاری و آینده در افغانستان منحرف شوند.”

روز چهارشنبه ، نماینده روسیه در افغانستان ، با رد هرگونه تصمیم مسکو برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ، تأکید کرد که طالبان باید انتظارات جهانی برای حقوق بشر و مشارکت را برآورده کنند.

طالبان روز یکشنبه (15 اوت) پس از خروج اشرف غنی ، رئیس جمهور پیشین افغانستان وارد کابل شدند. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را پایان تلاش 20 ساله ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به روشی مناسب غرب می دانند.

پس از توافق فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، روند خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و دیگر اعضای ناتو در سال 2001 در واکنش به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی خود و اشغال افغانستان ادامه داده اند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید