روسیه و متحدانش به دنبال رویکردی واحد برای به رسمیت شناختن طالبان هستند

ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794464

رئیس جمهور روسیه با به رسمیت شناختن طالبان گفت تنها چیزی که می تواند به ثبات در افغانستان امیدوار باشد این است که طالبان تضمین کنند که همه اقوام در رهبری کشور نمایندگی دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در مورد امکان به رسمیت شناختن طالبان گفت که روسیه با همه شرکای دو کشور همکاری می کند. دستیابی به یک راه حل منسجم در این زمینه بر عهده جامعه بین المللی است.

پوتین گفت: «از نظر به رسمیت شناختن، ما باید با این واقعیت شروع کنیم که در پایان، نیروهای تحت رهبری افغانستان می خواهند اطمینان حاصل کنند که همه گروه های قومی در رهبری کشور نمایندگی دارند. این تنها چیزی است که به نظر من می تواند به وضعیتی منجر شود که امیدی برای ثبات در افغانستان ایجاد کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که کشورهایی که افغانستان را به مدت 20 سال اشغال کرده و اقتصاد آن را نابود کرده اند، باید به این امر رسیدگی کنند. اول، بانک های آمریکایی باید آزاد شوند تا کمک های بشردوستانه به طور کامل به مردم افغانستان تحویل شود، در غیر این صورت ممکن است قحطی و عواقب شدیدی رخ دهد که کشورهای همسایه را تحت تأثیر قرار دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که پوتین در ماه اکتبر اعلام کرد در صورت ادامه بهبود وضعیت در افغانستان، طالبان از فهرست سازمان های تروریستی حذف خواهند شد.

به گفته پوتین، این تصمیم باید مانند گذشته اتخاذ شود، زمانی که طالبان از طریق شورای امنیت سازمان ملل به فهرست سازمان های تروریستی اضافه شدند. او گفت: «این فقط مربوط به روسیه نیست.

پیش از این، واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد، گفته بود که مسکو حاضر نیست به طالبان اجازه دهد تا نماینده افغانستان در سازمان ملل باشد و هیچ کس برای به رسمیت شناختن طالبان عجله ندارد.

وی در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «مسئله به رسمیت شناختن زمانی مطرح می شود که جامعه بین المللی متقاعد شود که وعده ها و تعهدات مقامات (طالبان) عملی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید