ما همچنین معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با ایران است


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815724

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای مقابله با ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری هفتگی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر درخواست جدید روسیه بر مذاکرات وین و تعلیق چند روزه آنها گفت: همانطور که می دانید مذاکره کنندگان به پایتخت های خود بازگشته اند. باید دید در چند روز آینده دیپلماسی پیرامون برجام به کجا خواهد رسید.

به گزارش سایت رسمی کاخ سفید، ساکی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات با ایران به پایان رسیده است، گفت: ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه پیش رو است. اما این بخشی طبیعی از روند مذاکره است. مهمترین و سخت ترین بخش مذاکرات در مراحل پایانی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به حمله روسیه به اوکراین، کشورهایی مانند ایران با موشک هایش، چین، آیا آمریکا و غرب در حال آزمایش موضوع تایوان و کره شمالی هستند؟ به عنوان مثال، اگر ایران را در نظر بگیرید، حمله موشکی اخیر به آن کشور هیچ تجهیزات آمریکایی را هدف قرار نداده و به نیروهای آمریکایی آسیبی وارد نکرده است. ما هدف این حمله نبودیم.

به گزارش ایسنا، با آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در دو هفته اخیر و اعمال بی سابقه ترین تحریم های یکجانبه و چندجانبه علیه روسیه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی، مسکو خواستار اعمال برخی تحریم ها برای تاثیرگذاری بر تعهدات روسیه در سازمان ملل شده است. شورای امنیت اقدامات جدید برای رفع تحریم های آمریکا.

موضوع مطالبات روسیه به سرعت بخشی از ادبیات مقامات حاضر در مذاکرات وین شد. این در حالی است که از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از تحلیلگران تاکید کرده اند که علاوه بر محتوای مذاکرات و چالش های ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام، این جنگ نیز به همان اندازه تاثیر خواهد داشت. ابهام جدی

مقامات ایرانی در خصوص موضع اخیر روسیه نیز تاکید کردند که هیچ چیز نباید مانع اجرای بندهای توافق احتمالی در وین شود و در این راستا بندهای توافق احتمالی، برجام و قطعنامه 2231 باید مبنا قرار گیرد. ایران معتقد است که منافع و حقوق ملی مردم ایران تنها عامل تعیین کننده موضع تهران در مذاکرات بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید