ما هیچ بهانه ای برای عدم ارائه خدمات شهری 83 از طریق پیشخوان نمی پذیریم


ساعت: 18:58
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880315

معاون مدیریت و توسعه منابع استان مازندران:

امید محبی گفت: قرار بود 83 سرویس شهری به دفاتر پیشخوان واگذار شود و هیچ کوتاهی در این زمینه نمی پذیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; امید محبی در جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوش اداری استان مازندران که با حضور شهرداران استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل سازمان برگزار شد. معاون مقررات رگولاتوری و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و نمایندگان آسیا تک و سابانت با بیان اینکه لزوم توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت به ویژه فیبر نوری، FTTH و FTTC و بسترهای مخابراتی بر کسی پوشیده نیست، گفت: اطلاعات ملی شبکه بستر مناسبی برای ارائه خدمات پرسرعت و کم هزینه به مردم است که با توسعه شبکه نوری FTTH نوری در دسترس قرار می گیرد تا دولت سهم خود را در حوزه اپراتور تقویت و تقویت کند. توسعه شبکه فیبر نوری

وی با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه نوری در منطقه و کشور، افزود: افت کیفیت اینترنت و خدمات اینترنتی نیز با توسعه سریع شبکه نوری برطرف خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران خاطرنشان کرد: اراده دولت ارائه خدمات هوشمند، ارزان، ایمن، سریع و با کیفیت به مردم است و یکی از پارامترهای مهم سلامت اداری الکترونیکی شدن و هوشمندسازی دستگاه ها است. خدمات رسانی به مردم باعث افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات می شود که البته این امر به توسعه سریع پلت فرم و زیرساخت های لازم به ویژه فیبر نوری بستگی دارد.

رئیس کمیته توسعه و هوشمندسازی دولت الکترونیک مازندران، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری را سرلوحه کار دولت و استاندار دانست و تاکید کرد: یکی از مهمترین سیاست های ما در سال جاری هوشمندسازی فرآیندها در دستگاه های اجرایی و توسعه فیبرهای نوری.

محبی با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیک ارزان قیمت حق مردم و مورد انتظار ما است، تصریح کرد: بر اساس تفاهم فناوری اطلاعات استاندار و شهرداری ها قرار شد 83 خدمات شهری به شهرداری واگذار شود. شمارنده ها بنابراین هیچ خللی در این مسیر را نمی پذیریم و انتظار داریم بخش بزرگی از خدمات شهری الکترونیکی و هوشمند باشد.

وی اعلام کرد: مازندران باید نقش پیشرو در توسعه شبکه فیبر نوری در کشور داشته باشد و در این راستا از FCP حمایت کامل خواهد شد و شهرداران کل استان نیز باید برای تحقق این مهم وارد میدان شوند. هدف و بدانید که این سوال در ارزیابی کار شهرداران است ملاک عمل تعیین شده است.

رئیس کمیته توسعه و هوشمندسازی دولت الکترونیک مازندران با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات در استانداری مازندران خاطرنشان کرد: نوع اقدامات خدمات محور در شهرداری ها بسیار بیشتر از سایر نهادها است به عنوان مثال در استان مازندران 114 فرآیند احصاء شد. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از این فرآیندها خدمات محور نیستند، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن آنها مشکل است، اما به یاری خداوند در سال جاری فرآیند کمیسیون ماده 99 قطعا الکترونیکی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید