ارائه 50 درصد خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908162

رئیس جمهور در بیست و پنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات دستور داد تا تمامی دستگاه های اجرایی موظف شوند تا قبل از پایان سال 1401 حداقل 50 درصد خدمات خود را از طریق پنجره خدمات ملی هوشمند دولت ارائه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صدا و سیما ؛ رئیس جمهور امروز پنجشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، «حکمرانی دیجیتال و دولت هوشمند» را لازمه تشکیل دولت مقتدر دانست و گفت: اساس کار دولت هوشمند تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات در بخش هاست. سیستم های مختلف اداری، علمی، تجاری و بانکی و مالی وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به کندی اجرای طرح دولت الکترونیک در سال های اخیر، تکمیل شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته را 50 درصد برآورد کرد.

رئیسی در ادامه، تسریع در اتصال دستگاه های اجرایی به «دولت تک توقفی دولت هوشمند» را مهم دانست و تاکید کرد: مسئولانی که پنجره خدمات ملی هوشمند دولت خود را به موقع راه اندازی کرده اند باید مورد تشویق قرار گیرند، اما مسئولانی که راه اندازی نشده اند. این کار را به گونه ای انجام داد که بدون عذر موجه مورد بازجویی و تذکر و حتی توبیخ قرار گرفت.

رئیس جمهور نیروی انسانی کارآمد و متخصص را از دیگر الزامات مهم تحقق حکمرانی هوشمند برشمرد و گفت: برای حفظ این سرمایه ملی، دستگاه های اجرایی موظف به بکارگیری نخبگان و متخصصان در دستگاه های ذیربط هستند و جدا از ایجاد شرایط مناسب زندگی و با بهبود دانش و مهارت، آنها باید مشکلات کار و معیشتی را پیگیری و حل کنند.

رئیسی لزوم تلاش نهادها برای جبران عقب ماندگی های ایجاد شده در تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تحقق دولت هوشمند را ضروری دانست و بر برگزاری مستمر جلسات و پیگیری جدی کار دولت هوشمند در تمامی استان ها و کشور تاکید کرد. بخش های اجرایی

اصلاح فرآیندها در تشکیل دولت هوشمند و لزوم بازنگری و اصلاح فرآیندهای ناقص و معیوب از دیگر نکات برجسته رئیس جمهور در این جلسه بود.

رئیس جمهور در این جلسه دستور داد تا تمامی دستگاه های اجرایی موظف شوند تا قبل از پایان سال 1401 حداقل 50 درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه کنند.

همچنین کلیه واحدها مجاز شدند تا ظرف 3 ماه خدمات آنلاین خود را فعال کرده و بدون دریافت مدارک از انسان به صورت الکترونیکی استعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید