پایان دو دهه انتظار برای پنجره ملی خدمات عمومی هوشمند


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877006

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان دو دهه انتظار پنجره ملی خدمات هوشمند دولت خبر داد که تا شهریور ماه تکمیل و فعال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شب گذشته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پنجره واحد دولت فهیم صحبت کرد و از پایان دو دهه انتظار پنجره ملی خدمات عمومی هوشمند خبر داد که تا شهریور ماه تکمیل می شود و می توان آن را تکمیل کرد. قبل از دسامبر سال جاری استفاده شده است.


موانع توسعه دولت هوشمند

یکی از موانع توسعه مدیریت هوشمند از نگاه وزیر ارتباطات، عدم آمادگی دستگاه های اجرایی است و از آنجایی که این اقدام یک کار فناورانه است، لازم است سازوکاری برای این کار فراهم شود. در خود دستگاه و این مستلزم ساختار، سازماندهی، منابع مالی و نیروی کار ماهر است که از نظر زارعپور در گذشته ظرفیتی به همین صورت وجود نداشت و اگرچه غفلت نشد اما در همه دستگاه ها وجود نداشت. .

دومین مانعی که وزیر ارتباطات شناسایی کرد «اهمیت مدیران مربوطه» بود که باید به عنوان یک ضرورت و اولویت اول تلقی می شد. به گفته وزیر ارتباطات، تحول هر دستگاهی بدون اجرای دولت هوشمند و الکترونیک معنا ندارد و در حال حاضر فناوری اطلاعات و ارتباطات مهمترین ابزار تغییر در همه بخش ها است.


مدیریت داده، پادشاه خدمات دولتی هوشمند

زارع پور گفت: کلید خدمات هوشمند این است که ما خدمات مبتنی بر داده را ارائه می دهیم و مدیریت داده ها نیز از همین جا سرچشمه می گیرد. ما تصمیمات و دخالت های انسانی در تصمیم گیری را به حداقل رسانده ایم وگرنه بستگی به جایی دارد که واقعا نیاز باشد و به این ترتیب خدمات با حداکثر سرعت و کیفیت در هر ساعت از شبانه روز به مردم عزیز ارائه خواهد شد..»

بیش از سه میلیارد تراکنش اطلاعات بین دستگاه ها در مرکز تبادل اطلاعات وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات افزود: خبر خوب این است که تقریباً در سال گذشته بیش از سه میلیارد تراکنش اطلاعاتی بین دستگاه‌ها در سال گذشته در مرکز تبادل اطلاعات وزارت ارتباطات انجام شد و خیلی بهتر است که بسیاری از این خدمات ارائه شده است. دسترسی به دیگری “شرکت های خصوصی متعلق به مردم هستند تا مردم بتوانند از آن برای ارائه خدمات با کیفیت استفاده کنند.”

352598d3 4824 4a3e 94ed 1f708e0c82d0 خبر خاکستری


طرح ملی داده و اطلاعات

وزیر ارتباطات در خصوص طرح ملی داده و اطلاعات گفت: با حمایت و همکاری وزارت ارتباطات و نمایندگان محترم مجلس طرحی در مجلس تهیه شد که در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. «طرح عدم تمکین از مصوبات این کارگروه جرم انگاری شد، یعنی همه دستگاه ها موظف به ارائه داده ها بر اساس مصوبه این کمیسیون بودند و اگر این اتفاق نیفتاد بالاترین مقام متخلف بود. به مجازات مقرر محکوم خواهد شد.»


پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند

همچنین وزیر ارتباطات در خصوص پنجره دستگاه گفت: تمامی دستگاه ها موظفند تا شهریور ماه پنجره دستگاه خود را باز کنند و این وظیفه این است که تا شهریور یک سوم خدمات پرکاربرد و در مرحله بعد ارائه شود. ، تا ژانویه “وزارت ارتباطات این فرصت را دارد که پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند را در این ماه راه اندازی کند.”

زارع پور افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت برای مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت، تحقق وعده دولت هوشمند است که یکی از وعده های رئیس جمهور بود که اقدامات عملی و ملموسی برای مردم عزیزمان انجام داد. سال گذشته سالگرد انتخابات راه اندازی کردیم تا سامانه my.gov.ir در دسترس عموم باشد و برخی از خدمات دولتی در آن باشد و به مرور زمان تمام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید