مبادله نیم میلیون دلاری ایران و ازبکستان در سال ۱۴۰۰


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837755

بهادر عبدالله اف حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته را نیم میلیون دلار بین ایران و ازبکستان برآورد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهادر عبدالله اف در مراسم افتتاحیه ساری گفت: ساری، پایتخت باستانی، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در منطقه اکو است و این رویداد جریان گردشگری را افزایش داده و انگیزه جدیدی به توسعه زیرساخت ها بخشیده است. رویداد بین المللی صبح امروز 2022. گردشگری با پتانسیل های فراوان می تواند رفتاری قدرتمند برای توسعه منطقه باشد.

وی گفت: صنعت گردشگری ازبکستان یکی از قطب های اولویت دار اقتصاد این کشور است و با توجه به انفجار تاج و تاثیر منفی آن بر اقتصاد گردشگری جهانی در سال های اخیر گام های خوبی برای گسترش گردشگری برداشته شده است. و IVF

سفیر جمهوری ازبکستان در ایران افزود: سامانه صدور ویزای الکترونیکی برای اتباع کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد شده و پروازهای زیادی بین دو کشور برقرار شده است.

عبدالله اف با اشاره به سالروز برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ازبکستان هدف اصلی را گسترش روابط دوجانبه خواند و گفت: ایران یکی از اولین کشورهایی است که 30 سال پیش استقلال جمهوری ازبکستان را به رسمیت شناخت.

وی به نیم میلیون دلار تجارت بین دو کشور در سال گذشته اشاره کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگری بستری برای پیشرفت مازندران است، گفت: صنعت گردشگری می تواند یکی از مسیرهای مهم اشتغال مازندران و سایر کشورهای عضو اکو باشد و به کمک آن به توسعه مطلوب و متوازن دست یابد.

سیدمحمود حسینی پور فراهم بودن زیرساخت ها برای کریدورها و حمل و نقل بین المللی در کنار جاذبه های طبیعی و گردشگری مازندران، فرصت مناسبی برای ورود سرمایه گذاران به حوزه های مختلف است.

وی تاکید کرد: تسهیلات سرمایه گذاری در این استان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم می کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران سالانه مقصد گردشگری 20 میلیون نفر است، افزود: تقویت جغرافیای فرهنگی در کنار گسترش مبادلات اقتصادی از اولویت های دولت سیزدهم برای توسعه تجارت با کشورهای عضو اکو است که در این راستا تلاش می شود تا زمینه های لازم را فراهم کند. شرایط سرمایه گذاری و گردشگری

9f8b5e0f 357e 406f a67a 3a7ef6957938 خبر خاکستری

این مقام مسئول ادامه داد: مازندران آماده ارتباطات گسترده در زمینه تاریخ، طبیعت و زیرساخت های گردشگری مانند هتل ها و رستوران ها است.

استاندار مازندران افزود: با توجه به جاذبه های موجود در حوزه اقتصادی، گردشگری، بهداشتی و معدنی، مازندران این فرصت را دارد که به توسعه مطلوب دست یابد.


حسینی پور تاکید کرد: مازندران آماده است تا دروازه اقتصادی کشورهای خزر و اسکاندیناوی در جنوب ایران و بندر چابهار باشد.

وی گفت: شرایط دستیابی به آن دور از دسترس نیست چرا که سه بندر اقتصادی امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در مازندران وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این رویداد بین المللی با تجلیل از خاستگاه فرهنگی و مذهبی مردم مازندران بر اخلاص خرده فرهنگ های استان و معرفی صنایع دستی، آداب و سنن استان تاکید کرد.

آیت الله محمد باکر محمدی لائینی با بیان اینکه مازندرانی ها عاشق، متدین، درستکار، پرتلاش و مخلص هستند، افزود: این ویژگی ها موجب تقویت زمینه های فرهنگی و گردشگری در بین مردم کشورهای عضو اکو می شود.

4100cfc9 a15d 4d0b a5ff 3199ea24f2f4 خبر خاکستری

وی گفت: اهداف تعریف شده ESO یعنی تقویت روابط دوستانه و توسعه همکاری ها در زمینه های اقتصادی، گردشگری و تجاری زمانی محقق می شود که ویژگی های فرهنگی، مذهبی و اخلاقی کشورهای عضو و کشورهای هدف به خوبی شناسایی شود. و تقویت شد…

مراسم افتتاحیه رویداد ساری 2022 با حضور سفرا و نمایندگان 10 کشور عضو OEC در هتل بادله ساری برگزار شد. علاوه بر سفرای کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان، اعضای شورای همکاری اقتصادی (اکو) و وزیر گردشگری ایران و نمایندگان سایر کشورها نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید