مبارزه برای جام سیراکوف و ایلاف سومین کشتی گیر ایران با 4 طلا، 2 نقره و یک برنز


ساعت: 23:48
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839123

رقابت های بین المللی کشتی زیر 23 سال پتکو سیراکوف و ایوان ایلاف در سه گروه آزاد، فرنگی و بانوان طی روزهای 21 تا 25 اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان برگزار شد و تیم ایران با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 2 نقره به مقام قهرمانی رسید. مدال برنز مقام سوم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات امید آرامی در وزن 60 کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم، محمدحسین آذرمخت در وزن 77 کیلوگرم، حمیدرضا بادکان در وزن 87 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کردند. امیررضا ده بزرگی در وزن 60 کیلوگرم و مرتضی الگوتی در وزن 97 کیلوگرم و علیرضا حسنوند در وزن 130 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند.

در پایان این رقابت ها تیم ایران با 147 امتیاز در رده سوم قرار گرفت و تیم های قزاقستان و ترکیه با 180 و 179 امتیاز اول و دوم شدند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در دسته تا 60 کیلوگرم امید آرامی امید و امیررضا ده بزرگی به صورت دوره ای در دو گروه 4 و 3 نفره به رقابت پرداختند. امید آرامی در دور اول با نتیجه 7 بر صفر مقابل علیاس سلطان از قزاقستان به برتری رسید. وی در دور دوم کوات آیتابای از قزاقستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و در دور سوم به دلیل عدم حضور آکتاش موکرمین از ترکیه به عنوان نفر اول گروه راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 بزرگ کورمان از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. امیررضا ده بزرگی دیگر نماینده کشورمان در دیدار مقابل بوریسلاو کایروف از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر و آزمات کورمان از قزاقستان با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. ده نفر برتر نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد اولیاس سلطان قزاقستان گذشتند و دومین فینالیست این رده شدند. دو نماینده کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف هم رفتند که امید آرامی با نتیجه 2 بر 1 در ده بزرگ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. ده نفر برتر نیز مدال نقره گرفتند.

در دسته 72 کیلوگرم که به صورت دوره ای در دو گروه برگزار می شود، محمدرضا رستمی در گروه سه با برتری 9 بر صفر مقابل کریل مینکو از قزاقستان و 5 بر 5 مقابل پتر گورنیاشکی از بلغارستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. . پیدا شد. او در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 آلیهان کوکنوف را برد و به دیدار فینال راه یافت. رستمی در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر صفر و ضربه فنی عبدالله توپارک از ترکیه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در دسته تا 77 کیلوگرم که به صورت دوره ای در گروه دوم برگزار شد، محمدحسین آذرم دخت در گروه 4 نفره به مصاف حریفان رفت و در دور نخست با نتیجه 10 بر 3 به برتری رسید و در دور نخست ویسال ایوبوف از قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد 9 بر 4 رسول یونیس از قزاقستان را شکست داد و در دور سوم مارتین دیمیتروف از بلغارستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مالک جلیلوف از قزاقستان را 8 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. آذرم دخت نیز در این دیدار با نتیجه 8 بر 5 مقابل کالکان عبدالرحمن از ترکیه به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم که به صورت دوره ای در دو گروه برگزار شد، محمدحسین محمودی در دور نخست مقابل ایوایلو ایوانف از بلغارستان با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید اما به دلیل مصدومیت در دور دوم نتوانست به میدان برود و چهارم شد.

در وزن 87 کیلوگرم حمیدرضا بادکان در یک رقابت ادواری در گروه چهار مقابل والری الکسیف از بلغارستان با نتیجه 11 بر 2 پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر جانتاس نورگلی از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور سوم به دلیل غیبت ماکسات سایلاو از قزاقستان به عنوان نفر اول راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با ضربه فنی کالویان ایوانوف از بلغارستان با نتیجه 10 بر 2 پیروز شد و راهی فینال شد. بادکان در دیدار فینال به دلیل غیبت سارجیاک موهوتین از ترکیه به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور پنج کشتی گیر برگزار شد، مرتضی الگوتی در دور نخست با نتیجه 10 بر 8 مقابل اسلام مومائف از قزاقستان به برتری رسید. وی در دیدار بعدی آتاناس ایوانف از بلغارستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد اما در دور سوم مقابل اولیون مصطفی از ترکیه با نتیجه 12 بر 3 شکست خورد. الگوتی در آخرین نبرد خود با نتیجه 4 بر یک میندوگاس وانچاتیس لیتوانیایی را شکست داد و به مدال نقره دست یافت.

در دسته 130 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 4 کشتی گیر برگزار شد، علیرضا حسنوند در اولین دیدار با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی از روی سد توشکو آنگلوف از بلغارستان، اما در دو دیدار بعدی با با نتیجه 3 بر یک مغلوب بوزکورت فاتح از ترکیه شد و با نتیجه 4 بر صفر علیبک سارسنگالیف از قزاقستان را شکست داد و از نظر فنی به مدال برنز رسید.

دیدگاهتان را بنویسید