مبلغ جدید ودیعه هنگام یکسان سازی حقوق بازنشستگان

مبلغ جدید ودیعه هنگام یکسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه مستمری بگیران تامین اجتماعی از موافقت نمایندگان مجلس برای افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان خبر داد.

رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات معلمان به حقوق بازنشستگان در آذرماه خبر داد و گفت: حدود 62 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی هستند. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه خدمت آنهاست. به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان، از مدت خدمت فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می کرد استفاده می شود. در ایران برای محاسبه حقوق بازنشستگان از فرمول استانداردی استفاده می شود که نرخ حقوق ماهانه و مدت خدمت را در نظر می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان تا سقف 90 درصد حقوق کارمندان در شورای اسلامی تصویب شد تا ظرف سه سال اجرا شود که از سال آینده اجرایی می شود.

سید سلطان مرتضوی روز شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: شورای اسلامی حقوق کارمندانی که از منابع عمومی حقوق دریافت می کنند را ۲۰ درصد و تک رقمی تعیین کرده است. راه حل های مرتبه اول و دوم پیش بینی کرده اند.

به گفته وی، علاوه بر افزایش 20 درصدی که در حوزه بازنشستگی در نظر گرفته شده، مقرر شده است ظرف مدت سه سال حداقل به 90 درصد درآمد زحمتکشان برسد و در تلاش هستیم با مجلس این موضوع را تامین کنیم. منبعی برای 40 درصد از این 90 درصد که در سال بعد (1403) محقق شد و نتیجه داد.

وی افزود: در حوزه حداقل دستمزد و دستمزد کارگران، دیدگاه‌های متفاوتی از سوی شرکای اجتماعی وجود دارد که برخی از نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرما و نمایندگان کارگری در دستمزد منطقه‌ای، دستمزد بخش یا پرداخت دستمزد بر اساس صنایع و برخی تفاوت‌هایی دارند. بر این باورند که باید شکل کلی مشخص شود، هر سه گزینه در کارگروه ها بررسی شود تا در زمان مناسب با مشارکت شرکای اجتماعی به اجماع برسند و حداقل دستمزد در سال آینده پرداخت شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه 660 پروژه عمرانی در چهارمحال و بختیاری با اعتباری بیش از 30 هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید، گفت: اجرای تعدادی دیگر پروژه های ساختمانی نیز در این ولایت آغاز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحقق وعده دولت برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: امروز در هر نقطه از استان که سفر و سفر داریم با توجه به اینکه مصوبات سفر اول را فهرست کرده ایم. رئیس جمهور، طرح ها در محل بهره برداری و محوطه سازی مناطق قابل مشاهده قرار داده شده است.

وی به پیگیری های مسئولان استانی، نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان برای رفع مشکلات و محرومیت ها اشاره کرد و گفت: استقبال گرم و رفاقت مردم در دومین سفر این سفر قابل تقدیر است. .

به گفته وی، در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در سطح بخشداری و کشوری انجام شده و به حداکثر مولفه ها در حوزه زیرساختی در بخشداری رسیده ایم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص یارانه عشر افزود: پرداخت یارانه ها در سال آینده ادامه دارد و امسال نیز طرح دهه فجر از دهه فجر امسال آغاز و تا سه ماه ادامه دارد. ماه تا 17 می

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: حکم بازنشستگی بیش از هزار نفر از مستمری بگیران سازمان آموزش و پرورش استثنایی صادر و در پایان بهمن ماه حقوق «بازنشستگی»، «موقعیت معوقه» و “تعطیلات” پایان سال به یکباره پرداخت می شود.به حساب این افراد واریز می شود.

رضا فیضی نژاد بیان می کند: بر اساس تبصره ماده پنج گانه تنها ماده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب 30 دی ماه 1369 شورای اسلامی شهر، پنج سال سابقه خدمت کشوری رضایت بخش در سازمان از هر نظر. با احتساب بازنشستگی به مدت 6 سال در نظر گرفته شده و سازمان مذکور موظف است پس از صدور حکم نسبت به احتساب یک سال از سنوات دوستی مذکور، کسر مقرری بازنشستگی را بر اساس دستمزد و شرایط همان حکم محاسبه و به صندوق واریز نماید. صندوق بازنشستگی کشوری