متهم نوروزی اتهام جعل در سامانه ثبت سفارش خودرو را پذیرفته است

ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786477

نماینده دادستان در جلسه دوازدهم دادگاه؛

قاضی صلواتی به ریاست دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات 99 نفر از متهمان پرونده صدور حکم خودرو برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، امروز دوشنبه 31 آذرماه، دوازدهمین جلسه محاکمه 99 متهم پرونده ثبت سفارش خودرو با موضوع قاچاق سازمان یافته خودرو برگزار شد. صورت گرفت. به ریاست قاضی صلواتی.

قاضی صلواتی با اعلام اتهام مصطفی یمینی شاد به متهم، متهم ردیف دوازدهم را به دفاع احضار کرد.

متهم یمینی شاد گفت: 17 سال است که در زمینه واردات و ترخیص خودروهای خارجی فعالیت می کنم و مدیرعامل شرکت پندار خودرو رایکا هستم. کلیه خودروهای ثبت سفارش شده توسط شرکت پندار خودرو رایکا دارای ثبت قانونی و مجاز می باشند.

وی بیان می کند: تمامی سفارشات شرکت پندار خودرو رایکا توسط نظری، سجی و طوسی انجام شده است. در همین راستا به این افراد برای ثبت سفارش خودرو و پرداخت پول پرداخت کرده ام.

متهم یمینی شاد در پاسخ به سوال قاضی صلواتی که به این افراد خارج از حقوق و ضوابط قانونی پرداخت کرده اید؟ گفت: بله، من به آنها هزینه ای خارج از مقررات دادم.

متهم یمینی شاد مدعی است: کل ثبت سفارشات شرکت پندار خودرو رایکا قبل از تاریخ ممنوعیت ثبت سفارش خودرو یعنی 95/10/12 بوده است.

وی در ادامه در دفاعیات خود بیان کرد: در بحث واردات خودرو کلیه عوارض، عوارض و مالیات را پرداخت کرده و در ثبت سفارش خودرو تخصص نداشته و ارتباطی با متهمان پرونده نداشته است.

یزدانی فر نماینده دادستان در رابطه با دفاعیات متهم یمینی شاد گفت: متهم یمینی شاد از تاریخ 97/02/05 لغایت 98/11/8 به مدت 18 ماه عازم ترکیه شد و متواری شد.

نماینده دادستان افزود: متهم یمینی شاد برای ثبت سفارش ها نزد عبدالرضا نظری، صمد صادقی و علی طوسی پول واریز و نزد افراد واریز کرد. ما به شرکت پندار خودرو رایکا سفارش دادیم و به عنوان واسطه اقدام کردیم.

وی بیان کرد: در رابطه با متهم یمینی شاد یک هزار و 83 دستگاه خودروی خارجی توسط متهم ثبت و وارد کشور شده است. تأثیری که آنها استفاده می کنند تغییر داده ها و اطلاعات موجود در سیستم است. خانم تنگستانی و سعید نوروزی در پرونده ای دلال خودرو هستند و ساماندهی جرم در ثبت سفارش خودروهای خارجی مشهود است.

وکیل متهم یمینی شاد با رد تمامی اتهامات وارده به موکلش گفت: متهم نوروزی با موکلم ارتباط مستقیم دارد و آقای یمینی شاد هیچ ارتباطی با سایر متهمان پرونده ندارد.

پس از پایان جلسه متهم نوروزی، متهم ردیف سیزدهم با رد تمامی اتهامات عنوان کرد: در گمرک بازرگان به عنوان خودروی ترخیص کار می کردم. آقای رضا رادمر و خانم فرشتک تنگستانی نزد من آمدند و برایشان سفارش خودرو ثبت کردند: «این کار را کردم.

متهم نوروزی در پاسخ به سوال قاضی صلواتی مبنی بر اینکه شما جعل کرده اید یا از ترفند جعل سفارش خودرو استفاده کرده اید؟ وی گفت: هیچ تاثیری در سامانه ثبت سفارش نداشته ام و از کارم متاسفم.

نماینده دادستان در خصوص ادعای متهم نوروزی گفت: نکته مهم برای متهم نوروزی این است که دسترسی اصلی به اطلاعات و داده های سامانه ثبت سفارش از طریق آقای صیادی و متهم بوده است.

نماینده دادستان خطاب به متهم نوروزی گفت: در جریان اقدامات غیرقانونی و مجرمانه شما با سلیمان زاده، صیادی و تنگستانی چه ارتباطی داشتید؟

متهم نوروزی پاسخ روشنی به سوال نماینده دادسرا نداد.

او مدعی است که اقداماتش غیرقانونی نیست و پولی که از متهمان دریافت کرده طبیعی است.

یزدانی فر سخنگوی دادستان گفت: حسین سلیمان زاده دیگر متهم پرونده ثبت سفارش خودرو مدعی است صیادی برای ثبت سفارش خودروهای خارجی از طریق یاهو مسنجر اطلاعات و داده هایی را در اختیار متهم نوروزی قرار داده است. تمامی ادعاهای متهم نوروزی متناقض است و بی شک متهم نوروزی اتهام جعل در نظام را پذیرفته است اما معتقد است این درآمد مشکلی ندارد و به گفته دادستان، اتهامات متهم نوروزی محرز است. و اعمال او جرم محسوب می شود.

وکیل متهم نوروزی سپس تمامی اتهامات موکل خود را رد کرد و گفت موکل برای دفاع از خود در دادگاه کافی نیست.

یزدانی فر، سخنگوی دادستان درباره تکذیب اتهامات وکیل متهم نوروزی گفت: موکل شما در دفاعیات خود هوشمندانه و با دقت صحبت می کند تا چیزی علیه خود اعتراف نکند و نگوید. این رفتار نشان دهنده عدم صداقت موکل شماست.«و در عمل هم متهم از عید نوروز تبرئه نمی شود.

قاضی صلواتی با اعلام ختم جلسه گفت: ادامه دفاع فردا ساعت 9:00 استماع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید