مجازات و حذف بازیکن تیم ملی ایران به دلیل حمایت از خبر

مجازات و حذف بازیکن تیم ملی ایران به دلیل حمایت از خبر

این مسابقات با حضور 16 تکواندوکار اول رده بندی المپیک در هر وزن برگزار می شود. این تیم در رشته های تکواندو و پاراکواندو با 8 نفر راهی ریاض می شود که پیش از این 13 نفر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده بودند اما پس از گذشت چند روز صحبت از اعزام 8 نفر به این مسابقات است. از این 8 نفر 6 نفر پاراکواندو هستند و این یعنی تیم ملی تکواندو با دو نفر راهی ریاض می شود. سعید صادقیان پور -63 کیلوگرم، علیرضا بخت -80 کیلوگرم، حامد حکشناس – 80+ کیلوگرم، مریم عبدالله پور -47 کیلوگرم، رزا ابراهیمی -57 کیلوگرم و رایحه شهاب -65 کیلوگرم اعضای تیم ملی هستند. در ریاض. تنها سجاد مردانی با وزن 87+ کیلوگرم و مبینا نعمت زاده با وزن 49- کیلوگرم دو کشتی گیر هستند که برای تکواندو راهی ریاض می شوند.

میرهاشم این فرصت را از دست داد

هنوز مشخص نیست چرا و چگونه این افراد انتخاب شده اند و چرا افراد دیگری مانند ناهید کیانی در لیست ارسالی قرار ندارند؟ مهدی حاجی موسایی و میرهاشم حسینی افرادی بودند که برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کردند اما اکنون با انتشار لیست، خبری از نام این دو نفر نیست. میرهاشم حسینی به دلیل تساوی ناها از دور رقابت ها کنار رفت و شانس کسب مدال قهرمانی جهان را از دست داد. حضور در فینال گرندپری عربستان بهترین فرصت برای میرهاشم حسینی برای جبران امتیازات از دست رفته جهان بود، اما عجیب است که کادر فنی روی نام میرهاشم خط کشیدند. میرهاشم در سال 2019 نیز با همین شرایط مواجه شد و به دلیل عدم صدور ویزا به مسابقات جهانی منچستر اعزام نشد اما پس از مسابقات جهانی موفق شد با شرکت در چندین گرندپری به مدال طلا دست یابد و امتیازات لازم را جبران کند. او در نهایت توانست به سهمیه المپیک توکیو دست پیدا کند اما مشخص نیست چرا این بار به راحتی شانس حضور در مسابقات را از دست خواهد داد.

حاجی موسایی و غیبت در ریاض

مهدی حاجی موسایی هم شرایط میرهاشم حسینی را دارد. حاجی موسایی جوان و دنبال نام است و تجربه کافی ندارد. او در جدول رده بندی وضعیت خوبی ندارد و باید امتیازات لازم را کسب کند. او برای رسیدن به جایگاه خوب در رنکینگ نیاز به گرفتن امتیاز زیادی از مسابقات و گرندپری دارد اما کادر فنی تیم ملی ترجیح داد حاجی موسایی را بعد از جام جهانی به عربستان اعزام نکند. دلیل این تصمیم مشخص نیست اما مطمئناً به پیشرفت ستارگان تکواندو لطمه می زند.

غیبت کیانی بعد از حمایت زارع؟

ناهید کیانی یکی از افرادی است که غیبت او در تیم اعزامی به عربستان بسیار محسوس است. ناهید کیانی به دلیل طلایی در مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات لبنان و کشورهای اسلامی بهترین چهره تکواندوی ایران در ماه های اخیر بوده است اما نتوانست در رقابت های قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشد. شاید دلیل اصلی این کاهش وزن باشد. او با فاصله بسیار کمی در تورنمنت های مختلف شرکت کرد و در نهایت نتوانست به عملکرد درخشان خود در مسابقات جهانی ادامه دهد. طبیعتاً به دلیل شرکت در مسابقات زیاد برای استراحت کیانی، اصلاً نباید نام او برای این مسابقات رد می شد، اما پس از ثبت نام، کادر فنی به یکباره تصمیم گرفتند نام او را خط بکشند. هنوز هیچ توضیحی در خصوص اینکه چرا کادر فنی به طور ناگهانی این تصمیم را گرفته است، وجود ندارد اما طبق شنیده ها کیانی برای حمایت از ندا زارع از این تیم جدا شد. گویا در حاشیه مسابقات جهانی تکواندو مکزیک اختلاف نظر در ستاد تیم ملی به وجود آمد و در نهایت به درگیری مهروز سای و ندا زارع منجر شد و پس از این درگیری، ندا زارع تصمیم به کناره گیری از تیم ملی گرفت. مقر تیم ظاهراً ناهید کیانی در این درگیری طرف زارع را گرفته است و بیرون آمدن از ترکیب برای ریاض نیز مجازات آن حمایت است وگرنه قرار نبود به او استراحت بدهند.

خطر حاشیه نشینی

هدایت هادی سای در تکواندو وضعیت خوبی ندارد. او هنوز نتوانسته در حوزه انتخاب مربی و زیرساخت ها حرکت خاصی انجام دهد اما در حال تزریق حاشیه به این فدراسیون است. از حواشی همراهی با زنی به نام همسرش تا ورود خواهرش به تیم بانوان و حالا که ماجرای محرومیتش از فدراسیون جهانی و همچنین درگیری در اردوی بانوان از مسائلی است که در همه اینها دیده می شود. آنها . معلوم نیست چه برنامه ای برای برون رفت از این شرایط دارد اما ادامه این روند قطعا تیمش را به حاشیه خواهد برد و ناخواسته افرادی مثل ناهید کیانی در میانه این ماجرا قرار می گیرند و لطمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید