مجردها میزبان می شوند + جزئیات

مجردها میزبان می شوند + جزئیات

روز جدید : در حال حاضر سه گروه از متقاضیان بدون توجه به وضعیت تأهل می توانند برای طرح مسکن مهر دولت اقدام کنند.

طرح جهش تولید مسکن یا ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال با فرض اینکه باید شرایط خاصی فراهم شود تا گروه های مختلف متقاضی مسکن بتوانند در این طرح مشارکت کنند. تغییر شرط برای صورت «ج»، اندازه سابقه ملکیت و ازدواج از جمله شرایطی است که احتمال تغییر مفاد مربوطه وجود دارد.

در حال حاضر شرایط استفاده از مسکن دولتی و پشتیبان اعم از مسکن مهر، مسکن ملی و غیره این است که متقاضی باید متاهل و سرپرست خانوار باشد. اما قانون تصریح می کند که زنان مجرد بالای 35 سال می توانند مشمول طرح های کمک مسکن شوند.

اما این موضوع در جامعه مورد اعتراض گروهی از مردان مجرد جویای مسکن قرار گرفته است.
کدام گروه از افراد مجرد می توانند در مسکن دولتی ثبت نام کنند؟

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره احتمال تغییر قوانین برای ورود زنان و مردان مجرد در طرح مسکن جدید گفت: موارد مطرح شده به صورت پیشنهادی است و تصمیمی گرفته نشده است. هنوز ساخته شده است.”

وی با اشاره به مسائل حقوقی در خصوص امکان مشارکت افراد مجرد در طرح های مسکن مهر گفت: بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن، سه گروه از افراد مجرد می توانند در طرح های مختلف حمایتی و دولتی مسکن مهر ثبت نام کنند و در حال حاضر قانون تغییر نکرده است.»

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین گروه از افراد مجردی که می توانند برای حمایت از طرح های مسکن ثبت نام کنند، زنان مجرد بالای 35 سال هستند. گروه دوم معلولین بالای 20 سال هستند که بدون توجه به جنسیت می توانند بدون توجه به وضعیت تأهل خود ثبت نام کنند. گروه دیگری از مجردانی که می توانند در طرح های مسکن حمایتی ثبت نام کنند، نخبگان علمی معرفی شده از سوی معاونت علمی رئیس جمهور هستند که بحث جنسیت، سن و ازدواج نیز ندارند.

محموده تاکید کرد: در حال حاضر به جز سه گروه ذکر شده، هیچ گروه دیگری بدون در نظر گرفتن وضعیت تأهل نمی تواند ثبت نام کند. برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن برای این سه گروه اقدام نکنید.

وی با بیان اینکه تمامی شهرهای دارای زمین برای اجرای این طرح در سایت سامان مشخص شده است، افزود: پس از یک ماه ثبت نام شرکت کنندگان ارتقا یافته و افرادی که شرایط را داشته باشند برای تایید ثبت نام پیامک دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید