مجلس باید به سکوت خود در برابر بی قانونی دولت در قبال بازنشستگان پایان دهد

مجلس باید به سکوت خود در برابر بی قانونی دولت در قبال بازنشستگان پایان دهد

تعلل دولت در انتصاب مستمری بگیران تامین اجتماعی این روزها مورد انتقاد نمایندگان مجلس، تشکل های کارگری و حقوق بازنشستگی و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

پرویز احمدی پنجکی (نایب رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران) با ابراز تاسف از اینکه برخی تصمیم گیران در دولت به دنبال تعلل هستند، گفت: انتظار داشتیم دولت پس از اعلام نظر مجلس و افزایش 38 درصدی، قانون را رعایت کند. درصد به اضافه تصویب 515 هزار تومان برای سایر مقاطع بازنشستگی، اما متاسفانه عده ای مانع اجرای این مصوبه می شوند.

وی با اعلام اینکه پنج ماه از ابتدای سال و تصویب حقوق شورای عالی کار می گذرد اما تکلیف افزایش حقوق سایر رده های بازنشستگی هنوز مشخص نیست و گفت: تاکنون ثابت شده است. که با برخی رفتارهای خوشمزه، عدم رعایت قانون و ممانعت از افزایش حقوق بازنشستگان افزایش می یابد که برخی به دنبال حاشیه سازی هستند.

وی با یادآوری اینکه پس از بی توجهی هیات وزیران به مصوبه شورای عالی کار، شورای اجرایی شورای اسلامی غیرقانونی بودن مصوبه دولت را تایید کرد، گفت: با وجود تاکید شورای تطبیق مجلس، دولت همچنان به افزایش خود ادامه می دهد. حقوق مستمری بگیران با درآمد متوسط.به مصوبه شورای عالی عمل نکرد.

رئیس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه انتظار داریم رئیس مجلس مصوبه شورای انتظامی شورای اسلامی را به دولت ابلاغ کند، گفت: آقای کلیباف نیز در ارائه مصوبه شورای مشورتی نیروی انتظامی با تأخیر مواجه شد. اما انتظار می رفت با ابلاغ رئیس مجلس یازدهم، دولت به مصوبه شورای عالی کار برگردد.

وی افزود: از آنجایی که رئیس مجلس کار هیات وزیران را غیرقانونی دانسته و خواستار بازگشت دولت به قانون شد، متذکر می شویم که دولت بررسی افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگی وزرا را به هیات امنا محول کرد. سازمان تامین اجتماعی این یک رویداد بی سابقه است و هیچ وضعیت قانونی ندارد.

احمدی پنجکی از سکوت و بی تفاوتی مجلس در قبال این تصمیم انتقاد کرد و گفت: مجلس باید با بی قانونی و بدعت گذاری مقابله کند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: از قوای سه گانه انتظار می رود با هم در مسیر قانون گذاری قدم بردارند، در راستای نفع مستضعفان، تامین معیشت دهک های پایین، پایان دادن به تورم، ساماندهی سیاست خارجی و در یک حرکت قدم بردارند. قوای سه گانه باید با هماهنگی همه مشکلات کشور را حل کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه شاهد مغفول ماندن برخی اشتباهات و تصمیمات نادرست قوه مجریه هستیم، گفت: در دوره های گذشته که حاکمان یکسان نبودند، گاهی در مقابل اقدامات نادرست واکنش نشان می دادند. همچنین اگر اتفاقی که در دولت به دلیل قانون شکنی افتاد، در دولت های دیگر هم رخ می داد، مجلس واکنش نشان می داد، حتی می تواند به استیضاح وزرا منجر شود.

وی در پایان افزود: این تخلف در تعیین دستمزد و حقوق کارگران و مستمری بگیران می تواند زمینه را برای استیضاح وزرا و حتی طرح سوال از رئیس جمهور باز کند. اما متاسفانه مجلس سیاست سکوت را در پیش گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید