مجلس باید به سکوت خود در برابر بی قانونی دولت در قبال بازنشستگان پایان دهد

مجلس باید به سکوت خود در برابر بی قانونی دولت در قبال بازنشستگان پایان دهد

روز جدید : تعلل دولت در تعیین تامین اجتماعی بازنشستگان این روزها مورد انتقاد نمایندگان مجلس، تشکل های کارگری و حقوق بازنشستگی و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

«پرویز احمدی پنجکی» نایب رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران با ابراز تأسف از اینکه برخی تصمیم گیران در دولت به دنبال اتلاف وقت هستند، گفت: انتظار داشتیم دولت قانون را رعایت کند و 38 درصد به اضافه 515 هزار افزایش یابد. تومان . برای سایر مقاطع بازنشستگی مصوب شده است، اما متاسفانه عده ای مانع اجرای این مصوبه می شوند.

وی با اعلام اینکه پنج ماه از ابتدای سال و تصویب حقوق در شورای عالی کار می گذرد اما تکلیف افزایش حقوق سایر مقاطع بازنشستگی هنوز مشخص نیست و گفت: تاکنون با برخی رفتارهای خوشمزه، عدم رعایت قانون و جلوگیری از افزایش دستمزد مستمری بگیران نشان داده است که برخی به دنبال حاشیه نشینی هستند. وی با یادآوری اینکه پس از بی توجهی هیات وزیران به مصوبه شورای عالی کار، شورای انتظامی مجلس نیز غیرقانونی بودن مصوبه دولت را تایید کرد و گفت: علیرغم تاکیدات شورای انتظامی مجلس، دولت همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می دهد. حقوق مستمری بگیران با درآمد متوسط ​​طبق مصوبه شورا عالی عمل نکرد.

رئیس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه انتظار داریم رئیس مجلس در مهلت قانونی مصوبه کمیسیون نیروی انتظامی را به دولت ابلاغ کند، گفت: کلیباف نیز در ابلاغ مصوبه کمیته نیروی انتظامی با تأخیر مواجه شد اما انتظار می رفت پس از آن ابلاغ 11- رئیس مجلس برای بازگشت دولت به تصویب قانونی شورای عالی کار. وی افزود: هرچند رئیس مجلس کار هیات وزیران را غیرقانونی دانست و از دولت خواست به قانون بازگردد، اما متذکر می شویم که دولت بررسی افزایش حقوق سایر رده های بازنشستگی وزرا را به هیات رئیسه سازمان اجتماعی واگذار کرد. سازمان امنیت اتفاقی که هرگز اتفاق نیفتاده و جایگاه قانونی ندارد. احمدی پنجکی از سکوت و بی تفاوتی مجلس در قبال این تصمیم انتقاد کرد و گفت: مجلس باید با این بدعت ها و بدعت ها مقابله کند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: انتظار می رود قوای سه گانه با هم در مسیر قانون گذاری حرکت کنند، به نفع مستضعفان گام بردارند، معیشت دهک های پایین را تامین کنند، به تورم پایان دهند، سیاست خارجی را سامان دهند و در یک حرکت سه قوه باید با هماهنگی همه مشکلات کشور را حل کنند. وی با ابراز تأسف از اینکه شاهد مغفول ماندن برخی اشتباهات و تصمیمات نادرست دستگاه های اجرایی هستیم، گفت: در دوره های گذشته که گاهی اوقات حاکمان متحد نبودند، گاهی نسبت به تخلفات یکدیگر واکنش نشان می دادند. همچنین اگر اتفاقی که در دولت به دلیل قانون شکنی رخ داد، در دولت های دیگر هم رخ می داد، مجلس واکنش نشان می داد و حتی می توانست به استیضاح وزرا منجر شود. وی در پایان افزود: این رفتار غیرقانونی در تعیین دستمزد و حق الزحمه کارگران و مستمری بگیران می تواند زمینه را برای استیضاح وزرا و حتی طرح سوال از رئیس جمهور باز کند اما متاسفانه مجلس سیاست سکوت را در پیش گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید