مجموعه «سوغات» به «سوهان» می رسد

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793816

ساخت مستند حمایت از کالای ایرانی و رونق فرهنگ گردشگری؛

مجموعه مستند «سوغات» با هدف ارائه محصولات اصیل ایرانی در نقاط مختلف کشور در قسمت اول محصول شناخته شده کوم، به گونه ای که «سوهان» با 30 دقیقه اولین سفرنامه «سوغات» باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا جعفری ”; تهیه کننده و کارگردان این سریال با اشاره به ظرفیت غنی فرهنگی در ایران در شکل گیری ایده این مجموعه مستند، گفت: با توجه به لزوم توجه به ابعاد مختلف گردشگری، سوغات می تواند ظرفیت خوبی برای دعوت مردم باشد. از سایر نقاط برای حضور در این منطقه و آشنایی با تولید این محصول. به دلایل مختلف از جمله تحریم ها هنوز موفق به جذب گردشگر خارجی و ایجاد ارز برای کشور نشده ایم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های گردشگری در هر منطقه سوغات است. «سوغات» خاستگاهی تاریخی دارد و گاهی این مفهوم شکل نوستالژیک به خود می گیرد. به عنوان مثال در برخی از کشورهای اروپایی شکلات کاکائویی و در برخی دیگر از کشورها این غذا به عنوان سوغات از ارزش ملی این کشور محسوب می شود.

محمدرضا جعفری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری می تواند راهی برای صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به مردم سایر نقاط دنیا باشد، افزود: برای گردشگری. برای قسمت اول این مجموعه قرار شد از «سوهان» در شهر کوم یادگاری ساخته شود. در این مستند نگاهی داریم به تاریخچه سوهان به عنوان سوغاتی از یک شهر مذهبی و با بررسی مستندات و تهیه گزارشی از فضای تولید سوهان در کارگاه های آشپزی سوهان، با این محصول بیشتر آشنا می شویم. همچنین از مراکز تولید مواد اولیه سوهان فیلم می سازیم. در واقع در قسمت اول این مجموعه، جنبه های مختلف تولید سوهان را به عنوان یک محصول فرهنگی به نمایش می گذاریم تا مخاطب بداند ریشه سوهان چیست و چگونه فرهنگ دارد.

کارگردان مجموعه مستند «سوغات» با تاکید بر قدمت «سوهان» و تثبیت جایگاه آن در بین نمازگزاران شهر مذهبی قم، گفت: از صد سال پیش سوهان در بین مسافران مورد استفاده قرار می گرفت و مردم از نقاط مختلف ممکن است. کمک به جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در کشور باشد و هدف ما در این مجموعه ارائه محصولات اصیل از نقاط مختلف کشور برای حمایت از تولید داخلی است.

مجموعه مستند «سوغات» به منظور ارائه محصولات اصیل ایرانی در نقاط مختلف کشور در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی تولید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید