مجوز حمل و نقل هوایی برای سیب درختی آذربایجان غربی صادر شد

ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799904

گادری فر گفت: اقدامات و صحبت هایی انجام شده و مجوز حمل و نقل هوایی برای سیب درختی گرفته شده است و مسئولان آذربایجان غربی باید برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل گادری فر در گفت و گو با اروم نیوز گفت: پیگیری های پیش بینی شده در تبصره 18 برای تجهیز کامیون ها به کانتینرهای یخچال دار حمل میوه و قراردادهای این اقدام به زودی تهیه و آماده می شود.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی روستایی امسال بیش از 42 هزار تن سیب درجه 3 یا سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی خریداری کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای این میزان سیب خریداری شده 589 میلیارد ریال پرداخت شد.

گادری فر با اشاره به لزوم توجه به تولید سیب در استان گفت: سیب درختی آذربایجان غربی یک برند ملی است و با توجه به زیرساخت ها و آداب و رسوم مطلوب در منطقه باید روند صادرات محصولات کشاورزی دنبال شود.

وی تاکید کرد: برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به ویژه 30 اصله درخت تولید شده در آذربایجان غربی باید موانع صادرات شناسایی و رفع شود.

به گفته وی، 450 هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی باقی مانده و حدود 200 هزار تن از این میزان قابل صادرات به کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید