محتوای حکم حادثه متروپل برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895576

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: «دستگاه قضایی حکم حادثه متروپل را خیلی سریع صادر کرد.» محتوای این تصمیم برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران پیش از ظهر سه شنبه در صحن علنی شورای شهر گفت: قوه قضاییه خیلی سریع حکم حادثه متروپل را صادر کرد. محتوای تصمیم برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است.

از 21 متهم پرونده «متروپل»، 12 نفر از مدیران شهری آبادان هستند که سهم آنها حدود 60 درصد است. از این 12 نفر، چهار نفر شهردار یا ناظر شهرداری در زمان‌های مختلف ساخت این پروژه بوده‌اند و 8 نفر ناظر یا شهردار منطقه شهرداری آبادان محل استقرار این پروژه بوده‌اند و بقیه یا از همکاران فنی عمرانی بوده‌اند. ، یا کاردان شهرسازی این منطقه به انفصال طولانی مدت یا کوتاه مدت از خدمت محکوم می شوند.

وی با بیان اینکه چهار تخلف عمده برای این افراد در حکم وجود دارد، تاکید کرد: از دوستان شهرداری، مرکز حقوقی و معاونت برنامه ریزی شهرداری می خواهم این حکم را تحلیل کنند تا با حادثه ای مشابه در تهران مواجه نشویم. وقتی حادثه ای رخ می دهد ابتدا موجی ایجاد می شود و شورا برای چند هفته با متروپل درباره این حادثه صحبت می کند و بسیاری از اعضای شورا برای اطلاع رسانی و پیشگیری و عبرت گرفتن از این حوادث در سطح کشور به آنجا مراجعه کرده و گزارش می دهند.

امانی ادامه داد: عناوین چهار تخلف عبارتند از: اول; شهرداری آبادان در مرحله صدور پروانه ساخت تخلف کرد; اعمال نظارت ناکافی و غیراصولی شهرداری آبادان در صدور مجوز و انجام مراحل قانونی بدون رعایت مفاد طرح ویژه و دریافت کمیسیون ماده 5. دومین؛ تخلف شهرداری آبادان در گزارش عدم نظارت کافی و غیرصحیح در حین ساخت و ساز علیرغم اینکه مهندس ناظر در کمیسیون این تخلف را به شهرداری منطقه گزارش کرده است. سوم؛ عدم اعمال نظارت و کنترل ابتدایی در مراحل طراحی و اجرای پروژه مشترک احداث ساختمان متروپل توسط نماینده شهرداری؛ چون مشارکتی بود شهرداری نماینده داشت و نماینده شهرداری موظف بود کنترل کند اما کنترل انجام نشد.

دیدگاهتان را بنویسید