حادثه متروپل یادآور اصلاحات قانونی فاسد / حمایت از تجارت در این ساختمان است

وی افزود: بحث مبارزه با فساد ساعت ها قابل بحث است، اما در عمل از نظام اسلامی انتظار می رود که بر مبارزه با فساد و عدالت متمرکز شود؛ اما در عمل از نظام اسلامی انتظار می رود که به مبارزه با فساد و عدالت بپردازد. مبارزه با فساد راهی برای تقویت کارآمدی نظام اسلامی است و با بازی در میدان دشمن و تضعیف نظام و ایجاد یأس و ناکارآمدی متفاوت است. شاید به دلیل زیبایی شعار عدالت، خود مفسدان این شعار را برای تضعیف نظام اسلامی اتخاذ کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قرآن با افشای چهره های منافق کسانی که از عدالت و حسنات زشت می گویند، می گوید دروغ می گویند; صفوف کسانی که برای عدالت و مبارزه با فساد تلاش می کنند از کسانی که به دنبال تضعیف نظام هستند جداست.

وی با بیان اینکه راه های فساد باید بسته شود، گفت: این حکم هزاران بار تکرار شده و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در سه قوه تشکیل شده است اما چرا هنوز فساد وجود دارد؟ توصیه هایی در مورد کاهش فساد باید رعایت شود که ابتدا باید نظارت را جدی گرفت، زیرا بسیار مهم است. در فرمان هشت تن از اعضای رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از فساد در دستگاه نظارت نیز مواردی ذکر شده است.

یکی از اعضای سابق شورای نگهبان گفت: خیلی ها شعار می دهند، اما اقدامات بسیار مهم است و اگر حراست به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کند و به سازمان بازرسی گزارش دهد و بعد بازرسی وارد شود، بسیاری از این موارد فساد باعث می شود. ناپدید شدن؛ امنیت ادارات باید تقویت شود و با انگیزه بالای دولت مردمی آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد این موضوع ادامه یابد.

وی با اشاره به گزارش های وزارت اطلاعات و معاونت اطلاعات سپاه در خصوص مفاسد اقتصادی و مصادیق آن، گفت: چرا به گزارش های نهادهای امنیتی و نظارتی توجه نمی کنید؟ در نظر گرفته شود، بلکه همه گزارش ها. نظارت سیستماتیک و سیستماتیک باید بیشتر تقویت شود.

آیت الله کعبی با تاکید بر تاثیر شفافیت در پیشگیری از فساد گفت: گزارش فساد بسیار مهم و دارای مبنای شرعی است و حتی سکوت در برابر فساد را می توان جرم انگاری کرد و مسئولین تنبل را مجازات کرد. فساد فقط اقتصادی نیست بلکه باید مفاسد فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی گزارش شود و قبل از آن زیرساخت های اعتقادی جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی گفت: در خصوص ایجاد بستر مناسب برای رشد فضایل اخلاقی و مبارزه با همه مظاهر فساد و تباهی که با ایمان و تقوا رفع می شود، در قانون اساسی آمده است. از خدا بترسید تا بتوانید جلو بروید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با برشمردن نکات و راهکارهای مبارزه با فساد گفت: اگر قاطعانه با قانون برخورد شود و برخورد قانونی صورت گیرد در مبارزه با فساد اثرگذار است نه پرونده ای که 5 مورد طول بکشد. سال ها. «فرایندهای فساد باید اصلاح شود که بسیار زیاد است.

آیت الله کعبی گفت: باید از مدیران مبارزه با فساد برای گام نهادن در مبارزه با فساد استفاده شود و تعارف را کنار بگذاریم چرا که برخی از آنها با ارتباط و شناسایی نقاط ضعف مدیران و ایجاد فساد در کشور، در مدیریت عالی نفوذ می کنند. بسیج وکلا نیز می تواند در این زمینه کمک کند.

رئیس اندیشکده بسیج حقوقدانان کشور افزود: برای کاهش فساد باید تعارضات حاکمیتی برطرف شود و مبارزه با فساد از سیاست عمومی به فرهنگ و افکار عمومی تبدیل شود. در مبارزه با فساد و عدالت باید فعال شود و بسیج وکلا می تواند در این راه کمک کند.

وی با اشاره به ساختمان متروپل گفت: این ساختمان با حمایت دولت قبلی و مسئولان وقت بر خلاف موازین و اصول فنی ساخته شده که هنوز مجوز تکمیل آن صادر نشده است. با این حال توسط استاندار سابق افتتاح شد: «دستگاه های نظارتی تذکر دادند و به قوه قضاییه اطلاع دادند اما قوه مجریه آنقدر بزرگ بود که ساختمان باز بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حامیان و مقصران در هر رده و جایگاهی باید قاطعانه تحمیل و مجازات شوند. سلامت فنی ساخت و ساز یک تکلیف شرعی است و ساخت و ساز غیرمجاز حرام است زیرا بازی با جان مردم است که باید متوقف شود. در تهران ساختمان های خالی زیادی وجود دارد که باید سریعاً برای آنها اقدام کرد.

وی افزود: نظارت بر حقوق آسیب دیدگان این فاجعه و بیمه آنها ضروری است و باید از کسب و کار در این ساختمان حمایت شود؛ صدها خانواده با من تماس گرفتند و گفتند به فکر کسب و کارمان باش چون در این سال تجارت دارند. مینوشهر و اطراف آبادان و خود آبادان در منطقه، اما الان ناراضی هستند که ستاد بحران کشور هم باید گروه های جهادی را انجام دهد. وارد.

آیت الله کعبی گفت: اتحاد مردم به ویژه مردم آبادان بسیار قابل تقدیر است و خیلی ها می خواستند از این فرصت برای ایجاد تفرقه و حتی هرج و مرج در جامعه استفاده کنند و از این فرصت برای ایجاد فرماندهی دوقطبی و استقبال از سرود فرمانده استفاده کنند. “

وی با اشاره به سرعت عمل گروه های پشتیبانی در حادثه کلانشهر آبادان، گفت: مردم و گروه های جهادی به همراه هلال احمر وارد شدند و اینکه رئیس جمهور از عمان تماس گرفت اتفاق خوبی بود و حادثه از پلاسکو بدتر است

استاد حوزه علمیه گفت: سلطنت طلبان و حامیان و منافقان پهلوی امروز نمی توانند برای ایران عزاداری کنند زیرا ایران را ویران کردند، شاه بیچاره برای تفریح ​​5 هفته به سوئیس رفت و عزای عمومی اعلام نشد.

وی افزود: در نظام اسلامی جان مردم ارزشمند است و کسانی که ایران را نابود کردند نباید دلسوزی کنند. در جنگ جهانی اول، قحطی از جمعیت ایران 9 میلیون نفر کم کرد و مردم کشته شدند و هیچکس این را نمی گوید. جمهوری اسلامی مؤثر است و ترازوی عدالت از ترازوی فساد سنگین تر است و مشکلاتی ایجاد شده که به فضل الهی قابل حل است.

آیت الله کعبی با برشمردن عبرت های حادثه کلانشهر گفت: بالاخره جنگ قدرت بر اساس طمع و فساد، خرابه ای است که یادآور نمونه کارون است؛ هر چقدر هم که برای رسیدن به قدرت زرنگ باشیم، باید بدانیم که آنجا قیامت است؛ درس سیاسی این حادثه لزوم نظارت پیشگیرانه و سرعت حکومت داری است که باید اصلاح شود. این حادثه یادآور قانونی اصلاح قوانین فساد است و قوانین شهری باید سختگیرانه و قابل اجرا باشد.

وی با اشاره به اصل 49 قانون اساسی و استرداد اموال نامشروع گفت: قانونگذار در اصل 49 یک ویژگی را قرار داده و نه تنها به اموالی که از ربا به دست آمده است اشاره کرده است، بلکه شامل همه کسانی می شود که اموال ممنوعه را تحصیل می کنند. آنهایی که منطقه را به مردم تنگ می کنند نیز کاشته شده اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون که دولت قصد دارد نرخ ارز را یکسان کند، ستاد تنظیم بازار وظایف بزرگی بر عهده دارد. مراجع سه گانه اختیارات ویژه ای برای وصول جرایم قائل شده اند و یکی از محورهای فساد سوء استفاده از تجمیع ارز و شناسایی راهکارها برای فشار بر مردم است. ظلم به مردم در این شرایط نابخشودنی است و مصداق بارز فساد است.

وی گفت: بسیج حقوقدانان همکاری مستمر با ستاد تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی است و این همکاری باید ادامه یابد. طبق اصل 49 اموال دلالان قابل توقیف است و هرکس از راه غیرقانونی تحصیل کرده باشد مشمول آن می شود.

آیت الله کعبی در پایان با اشاره به ترور شهید صیاد هدی و حادثه حمله به سایت پارچین گفت: شهدا در جریان است و مردم ایران در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهند شنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید