مخالفان اطراف «متروپل» دلیل تاخیر در تخریب این ساختمان هستند


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882373

محمد دلفی گفت: برخی از ساکنان اطراف ساختمان متروپل تمایلی به تخلیه ساختمان خود ندارند و نافرمانی آنها باعث تاخیر در تخریب ساختمان متروپل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محمد دلفی معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد ایرون دوشنبه در برنامه هم اندیشی شبکه آبادان گفت: برخی از همسایگان ساختمان متروپل هنوز منازل خود را تخلیه نکرده اند و به دلیل خطر وجود ندارد. امکان انجام فعالیت های مخرب برای آنها وجود دارد.

وی خواستار مداخله جدیتر قوه قضائیه برای رسیدگی به این مشکل شد و افزود: مالک ساختمان متروپل در اختیار همسایگان این ساختمان مسکن قرار می دهد و اسکان تعدادی از همسایگان کلانشهر تاکنون انجام شده و تعدادی نیز انجام شده است. هنوز مفقود هستند که دادستان باید در این زمینه انجام دهد. وارد

معاون مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سینما آزادی یکی از مکان هایی است که کارکنان آن تمایلی به تخلیه آن ندارند.

دلفی به عنوان مخالف دیگر به اداره مخابرات اشاره کرد و گفت: وجود تابلوهای مخابراتی در محل دلیل مخالفت اداره مخابرات با آغاز روند تخریب ساختمان متروپل است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این پخش گفت: شفاف سازی قرارگاه خاتم الانبیاء در خصوص روند تخریب ساختمان متروپل و تصمیم برای ادامه همکاری با این قرارگاه به عنوان پیمانکار منوط به نظر است. مشاوره تدارکات استانی

فالح صفایی افزود: قرارداد تخریب ساختمان متروپل در هجدهم کرداد با قرارگاه حاتم منعقد شد. طبق قرارداد، تمامی مراحل اکتشاف و اجرا بر عهده کمپ هاتام می باشد. اولین قسط پرداختی توسط سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان پیمانکار انجام شد.

صفایی با تاکید بر شفاف سازی تصمیمات اتخاذ شده در خصوص روند تخریب متروپل توسط قرارگاه خاتم، افزود: قرارگاه خاتم شفافیت مطلوبی را نمی بیند. مسائل حاشیه ای باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و حل شود.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: جلسه شورای تامین استان هفته آینده برگزار می شود و موضوع متروپل نیز در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس مخابرات آبادان در این پخش از جابجایی باکس های مخابراتی مجاور ساختمان کلانشهر آبادان برای آغاز عملیات تخریب مابقی این سازه خطرناک خبر داد و گفت: 2 باکس توزیع مخابراتی با جعبه های مجرای یکی نوری و دیگری مسی. در کنار ساختمان متروپل قرار دارند که باعث تخریب نمای ساختمان می شود که ممکن است منجر به تخریب آنها شود.

عادل میاخیان افزود: پس از تخریب قسمت شرقی متروپل، برخی از کابل های مخابراتی که مناطقی مانند خیابان دبستان را تغذیه می کرد، پس از تکمیل آواربرداری آسیب دید و تعمیر شد، اما آسیب بیشتر به این جعبه های توزیع، کلیه خدمات مخابراتی را مختل می کند. در خیابان امیری و با توجه به اینکه ممکن است عمل این اختلال چندین ماه طول بکشد.

به گزارش ایرنا، بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت 12 و 40 دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه فروریخت.

در این حادثه 43 نفر جان باختند و 37 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید