چه زمانی رسانه های رسمی مردم را آزار دادند/ مدیر ساختمان متروپل را کشتند؟ آیا او زندانی است؟ یا فرار کرد؟

وقتی رسانه های رسمی مردم / مدیر ساختمان را مورد آزار و اذیت قرار دادند

روز جدید : پس از فاجعه دلخراش کلان شهر آبادان و جان باختن تعدادی از هموطنان زیر آوار ساختمان، کاربران شبکه های اجتماعی به طور گسترده با مردم آبادان همراه شده اند و این موضوع به مهم ترین موضوع شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در روزهای اخیر.

در این میان یکی از موضوعاتی که مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت سرنوشت حسین عبدالبکی مالک کلانشهر آبادان بود. از لحظه ریزش ساختمان مطالب مختلفی در شبکه های اجتماعی مبنی بر رشوه از مالک کلانشهر آبادان منتشر شد که نشان از فساد بزرگ پشت ساختمان داشت و همین امر حساسیت مصرف کنندگان را نسبت به مالک کلان شهر افزایش داد.

در این مدت بیش از 7000 توئیت تنها در مورد عبدالباقی منتشر شد و حدود 10000 مقاله در تلگرام با 28 میلیون بازدید در این زمینه منتشر شد.

در پی حساسیت افکار عمومی درباره مالک این کلانشهر و کارکنان این فاجعه، روز دوشنبه اعلام شد که مالک این کلانشهر با دستور دادستان خوزستان بازداشت شده است. اما فردای آن روز ناگهان اوضاع تغییر کرد و اعلام شد که عبدالبکی در زیر ویرانه های کلانشهر جان باخته است. انتشار این خبر حساسیت عبدالبکی را افزایش داد و کاربران شبکه های اجتماعی را با انتشار تصاویری اعتبار رسانه رسمی را زیر سوال برد.

پس از کاهش اعتماد به رسانه های رسمی در گزارش وضعیت عبدالبکی، بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه های اجتماعی رونق گرفته است. بسیاری از کاربران خبر مرگ عبدالباکی را باور نکردند و معتقد بودند که این خبر برای سرپوش گذاشتن بر فساد او بوده است. به عنوان مثال، در توییتر، بررسی توییت‌های حاوی کلیدواژه‌های «دروغ» و «دروغ‌گو» نشان داد که این توییت‌ها عمدتاً برای عبدالبکی، مالک کلانشهر آبادان بوده است و ارتباط واضحی بین تکرار کلمه دروغ و دروغ وجود دارد. نام حسین.عبدالبکی. همانطور که در عکس مشخص است، در توییت هایی که از کلمه دروغ استفاده شده، نام عبدالبکی و کلانشهر آبادان پررنگ بوده است.

اما واکنش ها به سرنوشت عبدالباکی و قضاوت کاربران شبکه های اجتماعی به توییتر محدود نشد. بسیاری از رسانه ها نیز خبر درگذشت وی را در اینستاگرام منتشر کردند. فارس نیوز و صفحات اینستاگرام بی بی سی فارسی به عنوان دو صفحه ای که رویکرد سیاسی کاملاً متفاوتی دارند و توسط گروه های مختلف مردم مشاهده می شوند، از جمله این رسانه ها هستند. در کامنت‌های اخبار فارسی بی‌بی‌سی، کلمات «دروغ»، «دروغ»، «فرار»، «فرار» و «کانادا» بیش از همه تکرار شد که نشان می‌دهد مخاطبان این صفحه نه تنها مرگ عبدالباکی را باور نداشتند. اما بسیاری معتقدند که او فرار کرد و مقدر شده بود. همچنین توسط کانادا پیشنهاد شده است.

اما این سوال تنها به اظهار نظر در صفحه فارسی بی بی سی خلاصه نشد. در کامنت های اینستاگرامی خبرگزاری فارس نیز شاهد تکرار مطالب مشابه بودیم. گرچه رویکرد سیاسی خبرگزاری فارس با بی بی سی کاملا متفاوت است، اما مردم فارسی آنجا خبر درگذشت عبدالباکی را باور نکردند. استعاره‌های این کامنت خبری نشان می‌دهد که واژه‌های «دروغ»، «دروغ»، «فرار»، «فرار» و «کانادا» از جمله مواردی هستند که بیشتر مورد بحث قرار گرفته‌اند.

تنوع و گستردگی مخاطبانی که در مورد سرنوشت عبدالبکی نوشته اند به ما اجازه می دهد که این دیدگاه های عموم مردم و مردم را خلاصه کنیم. به نظر می رسد بسیاری از مردم گزارش رسمی رسانه ها درباره سرنوشت عبدالباکی را باور ندارند. آنها با توجه به تجربه قبلی و نفوذ و ارتباطاتی که داشت نمی پذیرند که عبدالبکی مرده باشد. به اندازه کافی عجیب، مردم فارسی و بی بی سی مشترکاً گمانه زنی می کنند که او به کانادا اخراج شده است. پرلایک ترین کامنت های خبرگزاری فارس در این زمینه عبارتند از: «متهم فرار کرد»، «خسته نباشید از این همه اخبار ضد و نقیض» و «با این همه دروغ بس است».

این بی اعتمادی گسترده به رسانه های رسمی که اکنون به گوش مخاطبان خبرگزاری فارس هم رسیده، دغدغه جدی رسانه ها، مسئولان و سیاستمداران کشور است. پیش از این گزارش دیگری از تعطیلی تهران در هفته گذشته به دلیل آلودگی هوا نیز همین یافته ها را نشان می داد. مردم فراموشکار نیستند و اقدامات کارمندان و رسانه ها را به یاد می آورند. وقتی رسانه های رسمی خبر دستگیری یک نفر را منتشر کردند و فردای آن روز خبر فوت این فرد زیر آوار منتشر شد، طبیعی است که مردم این خبر را باور نکنند، اما اخبار دیگر مرتبط با این موضوع. بازسازی این ضربه ها به اعتماد عمومی بسیار دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید