محجبه ها باید «اخراج» شوند! | روز جدید

محجبه ها باید «اخراج» شوند!  |  روز جدید

دبیر کارگروه عفاف شورای فرهنگ عمومی با انتقاد از عدم وجود برخی مجازات ها مانند تبعید در لایحه حجاب تصریح کرد: برخی مجازات ها مانند تبعید که بسیار بازدارنده است می توانست در این لایحه گنجانده شود. که متاسفانه وجود ندارد و باید اضافه شود.

جلسه اصلاح و بررسی لایحه صیانت از عفاف و حجاب، اولین جلسه از سلسله نشست های بررسی اندیشه های حوزویان، توسط مرکز پژوهش های مطالعات راهبردی حوزه و معنویت و با همکاری پژوهشگاه معارف اسلامی باقرال برگزار شد. تبلیغ علم (ع).

به گزارش دیده بان ایران، در این جلسه حجت الاسلام مهدی بیاتی، دبیر کارگروه عفاف شورای فرهنگ عمومی، توجه همگان را به این موضوع معطوف کرد که آیا مشکل حجاب با این لایحه حل می شود و چه باید کرد. از قانون حجاب انتظار می رود و پاسخ به این سوالات را مهمترین بحث در بررسی متن لایحه می داند.

وی یکی از آسیب های رایج در قانون گذاری را ضمانت اجرای قانون مصوب دانست و تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع حجاب باید به فکر تضمین اجرای آن بود.

حجت الاسلام بیاتی مهمترین نقطه ضعف لایحه پیشنهادی جدید را عدم توجه به علت اصلی حجاب یعنی حجاب می داند. عاملان عفاف و حجاب و تشریح کرد: به عنوان مثال اگر قوه قضائیه در مواجهه با حجاب تنها یک عکس العمل نشان دهد، بهترین اقدام برخورد با محرک و مروج برهنگی است نه برخورد با مرتکبین. ; اکثر افراد بی حجاب افراد متدینی هستند که فریب برخی جریانات رسانه ای را خورده اند، اما سازنده و پخش کننده اکانت آنها از آن افراد فریب خورده جداست، به همین دلیل قانون باید به ترتیب با آغازگر، پخش کننده و عامل آن برخورد کند.

وی یکی دیگر از مشکلات اصلی و مهم لایحه جدید را رعایت نکردن دستور برخورد با متخلفان با توجه به جایگاهی که در دولت دارند، دانست و تصریح کرد: پس از برخورد با محرک ها و سازماندهی ها، ابتدا باید با افراد متخلف برخورد شود. سلبریتی ها و مدیرانی که هویت خود را از دولت فاش می کنند برای مقابله و سپس به ترتیب; برای برخورد با مقامات دولتی، کارمندان شرکت های خصوصی، اصناف، مشاغل و در نهایت مردم عادی که رابطه خاصی به جز تابعیت با دولت ندارند. علاوه بر این، شدت و ضعف کار با مجرمان و مجرمان باید با توجه به رابطه آنها با دولت متفاوت باشد، یعنی. هرچه به دولت نزدیکتر باشد، شدت درمان بیشتر می شود.

دبیر کارگروه حیات عفاف شورای فرهنگ عمومی به جنگ شناختی و رسانه ای دشمن با مردم اشاره کرد و بر لزوم فعالیت رسانه ای برای مقابله با برهنگی تاکید کرد و گفت: با توجه به جنگ رسانه ای، لازم است که در این راستا یک اقدام رسانه ای صورت گیرد. ماده ای در این لایحه که رسانه ها را موظف به اطلاع رسانی از مضرات برهنگی و بدحجابی می کند و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل با آن برخورد می شود. چون دشمن این فکر را می‌کند که حجاب یک امر شخصی است و اگر این فکر فراگیر شود و هر چقدر هم که از بی حجابی صحبت شود، مردم فکر می‌کنند که به آزادی آنها تعرض می‌شود.

حجت الاسلام بیاتی در ادامه مشکل تعریف الفاظ و تعریف نشدن نقش مرد را دو ضعف دیگر این لایحه عنوان کرد و افزود: در کل این لایحه از کلماتی استفاده شده که تعریف کاملی ندارند که منجر به این می شود. برای ایجاد اختلال در روند رسیدگی در آینده همچنین در این لایحه به نقش مردان پرداخته نشده است، یعنی هیچ اشاره ای به حجاب و پوشش مردان نشده است، همچنین مرد به عنوان سرپرست خانواده که می تواند رفتار سایر اعضای خانواده را کنترل و مدیریت کند. هیچ مسئولیت قانونی در این لایحه وجود ندارد.

بیاتی در پایان با انتقاد از عدم وجود برخی مجازات ها مانند تبعید در این لایحه تصریح کرد: مجازات هایی مانند تبعید که بسیار بازدارنده است می توانست در این لایحه گنجانده شود که متاسفانه وجود ندارد و باید اضافه شود.

حجت الاسلام بیاتی یکی از نکاتی را که می توان در اصلاحیه لایحه اضافه کرد مشارکت مردم و حمایت آنان برای رفع بی حجابی دانست و افزود: دفاع مشروع فرمانده یا فرمانده. خود منع به این لایحه اضافه شود.»

دیدگاهتان را بنویسید