محدودیت های بی پایان تکالیف در بهشت

محدودیت های بی پایان تکالیف در بهشت

شورای شهر در انتصابات شهرداری دخالت نمی کند. این پاسخ معمول رئیس شورای شهر تهران به سوالات رسانه ها درباره انتخاب مدیران و برخی جابه جایی ها در شهرداری تهران است. اما اسفندماه سال گذشته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در شورای شهر تهران گفت: یکی از اعضای شورا من را به دو معاون معرفی کرد اما نمی توانم اجازه بدهم چون ممکن است منجر به اختلاس شود.
محدودیت های بی پایان تکالیف در بهشت

نوراهینی: شورای شهر در انتصابات شهرداری دخالت نمی کند. این پاسخ معمول رئیس شورای شهر تهران به سوالات رسانه ها درباره انتخاب مدیران و برخی جابه جایی ها در شهرداری تهران است. اما اسفندماه سال گذشته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در شورای شهر تهران گفت: یکی از اعضای شورا من را به دو معاون معرفی کرد اما نمی توانم اجازه بدهم چون ممکن است منجر به اختلاس شود.

سوالی که با واکنش رئیس شورای شهر تهران همراه شد. مهدی چمران در اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید با تاکید بر اینکه اعضای شورا در انتصابات دخالتی ندارند، گفت: چندین بار اعلام کردم که اگر فردی هست، اطلاع رسانی کند. شخص شهردار به عنوان رئیس شورا. گفتیم که اگر فردی را می شناسید، او را برای انتخاب معرفی کنید. ما کسانی را در شهرهای دیگر داشته ایم که در انتصابات دخالت کرده و توسط اعضا تعلیق شده اند. مثلاً در تبریز فردی به همین دلیل از عضویت تعلیق شد. اما چنین اقدامی خلاف قانون است. نه عضو شورا چنین چیزی را پیشنهاد می کند و نه دبیران نباید چنین چیزی را بپذیرند. شبهه دخالت اعضای شورای شهر در انتصاب مدیران تنها به تهران محدود نمی شود. اخیرا رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از برخی دخالت های اعضای شورای شهر در انتصابات، بر لزوم انتصاب افراد به ویژه شهرداران از نظر کارشناسی و کارآمدی تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی شاهد آن شهر هستیم. شوراها به جای مشاهده، حذف و قرار دادن افراد.» مداخله می کنند

ذبیح الله هدیان در نشست تخصصی با اعضای شورای شهر تهران گفت: به نظر من باید کاری کرد که از فساد جلوگیری شود و یا ظاهر فساد و فساد به حداقل برسد. البته راه مبارزه با فساد فقط قانونی بودن نیست و قانون مجازات های سنگینی را پیش بینی کرده است، بلکه بهترین راه مبارزه با فساد، پیشگیری است و این امر جز با شفافیت محقق نمی شود. تا زمانی که همه چیز شفاف نشود، فساد وجود دارد. امور همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها باید به گونه ای باشد که هم مردم و هم نهادهای نظارتی به صورت شفاف در جریان باشند. تا زمانی که این امر محقق شود، فساد

وجود دارد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور به اعضای شورای شهر تهران در این مدت پیشنهاد کرد با اقدامات خود شرایطی را برای الکترونیکی شدن امور در شهرداری تهران فراهم کنند و با شفافیت در امور، بسیاری از گلوگاه های فساد ایجاد شود. شناسایی و مسدود شود. مردم از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی در تهران به میدان آمده اند و گلایه دارند و با توجه به اینکه در این دوره که شهرداری و شورا با شعار مبارزه با فساد منصوب شده اند، باید به این شکل عمل شود. که گلوگاه های فساد در تهران مسدود شده است.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در گفتگو با شارک درباره این جلسه و طرح موضوعاتی از جمله دخالت در انتصابات اعضای شوراهای کشور گفت: جلسه بسیار خوبی بود و خوشحالیم که قوه قضاییه در لحظه ای که در زمین و فقط در تشکیلات فعالیت می کند نظر بسته نمی دهند و اینکه روی پرونده های چند جانبه کار می کنند و پیگیر حقوق افرادی هستند که سال ها صبر می کنند و هر مورد را حل می کنند مشکل 500 تا 1000 نفر را حل می کند. خیلی خوبه. وی همچنین درباره تاکید سازمان بررسی بر عدم دخالت اعضای شورا در انتصابات می گوید: موضوعی که مطرح شد بسیار خوب است و مقام معظم رهبری نیز به نمایندگان مردم توصیه کردند که در انتصابات دخالت نکنند. چون خلاف شأن نظارتی آنهاست. سروری ادامه داد: در انتصابات هم در مجلس و هم در شورا تداخل وجود دارد و مربوط به این دوره نیست و متأسفانه در همه دوره ها وجود داشته و بر اساس تجربه ای که وجود داشته معتقدم نمایندگی را به شدت مخدوش می کند. نماینده در هنگام معرفی فرد برای دستگاه اجرایی به نوعی بدهکار دستگاه اجرایی است و در صورتی که فرد معرفی شده مثبت عمل نکند مجری اعلام می کند که خود شما این فرد را معرفی کرده اید. سروری تاکید می کند که برای رفع مشکلات شهرستان، مدیریت شهری باید ارتباط بیشتری با دستگاه قضایی داشته باشد.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران نیز معتقد است: این مشکل در کشور همیشه بین دو حوزه مجلس و مجریه وجود داشته است، این چالش را دقیقا در حوزه شورای اسلامی و دولت می بینیم. اعضای شورای شهر ممکن است گزینه هایی برای نمایندگی مدیران داشته باشند، هیچ اشکالی ندارد. معرفی مدیران توانمند و با تجربه که در داخل هر گروه هستند به مدیران ارشد از معرفی مدیران خارج از آن گروه جلوگیری می کند. اگر اصرار بر حضور رهبر در فلان سازمان وجود داشته باشد و در این مورد به مدیریت عالی و میانی شهرداری فشار بیاوریم، این امر مانع اجرا می شود. اما ممکن است برخی این مقدمه را یک دخل و تصرف در نظر گرفته باشند. نادعلی تاکید می کند: اعضای شورا حق نمایندگی دارند و این امر باعث تسهیل کار گزینش در انتصابات می شود و باید از آنها نیز استقبال کرد. مدیران ارشد مجبور نیستند افراد معرفی شده را انتخاب کنند و بنابراین در انتصابات دخالت نمی کنند.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران نیز معتقد است که کمیته صیانت باید توسط اعضای شورای شهر ایجاد شود. وی ادامه می دهد: کمیته ای می خواهیم که از نمایندگان و اعضای شورای شهر حمایت کند اما نداریم. قصد دارم در یک سخنرانی قبل از دستور گزارشی تهیه کنم و به شورا ارائه کنم و از اعضا بخواهم این اتفاق بیفتد. سوالی که مورد استقبال اکثر اعضای شورای شهر قرار گرفت. نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص این پیشنهاد می گوید: قرار گرفتن در سمت هایی مانند نمایندگی مردم در مجلس یا شورای شهر یا سمت های اجرایی در دولت برای هیچ فردی مصونیت ندارد و ما همان مردم هستیم. که شاید تا دیروز کمتر کسی از ما خبر داشت، اما مردم لطف داشتند و ما را انتخاب کردند و نوع برخورد، صحبت، حفاظت، هشدار و نظارتی که اعمال می کنیم باید مطابق با دیدگاه انسانی و اخلاقی باشد. .

نادعلی یادآور می شود: باید مراقب رفتار خود باشیم و در عین حال که باید نظارت داشته باشیم، باید سیستم یا مکانی برای نظارت وجود داشته باشد و برخی از قوانین مربوط به شورا را از نظر نظارتی و حفاظتی اصلاح کنیم. و تغییراتی در آن ایجاد کنید. .

دیدگاهتان را بنویسید