لباس فرم مدرسه; تکالیف اجباری که گران است

بسیاری از والدین از هزینه بالای ساخت این لباس ها به دلیل گرانی پارچه و دستمزد انتقاد می کنند و معتقدند با وجود هزینه های بالا، لباس فرم مدارس از پارچه های بی کیفیت تهیه می شود.

در شرایطی که در برخی از خانواده ها محدودیت های مالی وجود دارد، در کنار افزایش هزینه های تحصیل فرزندان، مجبور به تغییر رنگ لباس مدارس در ابتدای سال تحصیلی غیرمنطقی است که هزینه های خانواده ها را دوچندان می کند.

با توجه به اینکه امسال طبق اعلام مسئولان آموزش مدارس به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین ممکن است برخی مدارس پس از وقفه دو ساله با حضور دانش آموزان در محیط مدرسه لباس فرم جدید طراحی کنند و این قیمت قابل قبول نیست. برای همه خانواده ها زیرا ویروس وحشتناک کرونا به اقتصاد بسیاری از خانوارها ضربه زده است. لذا خانواده ها خواستار راه حل معقول در این زمینه هستند.

برای بررسی این موضوع با رئیس انجمن اولیا و مربیان استان قزوین به گفت وگو نشستیم؛

162f9948 9c07 405e a75d 07aff4dc7861 خبر خاکستری

لباس فرم برای دانش آموزان اختیاری است

مرتضی طاهرخانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش که در تیرماه ابلاغ شد، اجباری برای تولید لباس فرم جدید وجود ندارد و دانش آموزان می توانند در زمان بازگشایی مدارس از لباس فرم سال های گذشته استفاده کنند.

و افزود: هیچ مدیر و مدرسه ای نمی تواند لباس فرم را برای دانش آموزان اجباری کند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: انجمن اولیا و مربیان در زمینه لباس فرم مدارس جایگاه تصمیم گیری را دارد و در صورت تایید هیئت مدیره مدارس می توان لباس فرم برای دانش آموزان در نظر گرفت.

طاهرخانی ادامه داد: از آنجایی که در دو سال اخیر در شرایط خاص و کرونا قرار داشتیم. در جلسه ای با روسای نواحی و نواحی که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس برگزار شد، مقرر شد دانش آموزان بتوانند همان لباس قبلی را بپوشند.

آن مسئول ادامه داد: مدیران مدارس می توانند با توجه به اقدامات انجام شده، پس از تصمیم انجمن و تایید هیئت مدیره مدارس، لباس فرم مورد نظر خود را برای دانش آموزان ابتدایی مانند پایه اول، هفتم و دهم اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به ابلاغیه اتحادیه پوشاک و اصناف به نواحی و مناطق، مدارسی که شرایط لازم را بر اساس موافقت هیئت مدیره و اولیای مدرسه دارند، می توانند قیمت و کیفیت پارچه لباس فرم مدارس را تایید و اعلام کنند. در سه ساعت

1bbf1f1e 3432 4500 a4d9 725c4cdb684f خبر خاکستری




آموزش در قیمت لباس فرم مدارس لحاظ نشده است

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین اذعان داشت: قیمت لباس فرم مدارس بر اساس نرخی است که اتحادیه پوشاک اداره صمت یا وزارت بازرگانی و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تعیین می کنند. هیچ دخالتی در قیمت گذاری لباس ندارد بدون لباس مدرسه.

طاهرخانی در پایان گفت: والدینی که از کیفیت لباس فرم مدارس ناراضی هستند می توانند شکایات خود را به رئیس منطقه و ناحیه اعلام کنند و در صورت عدم موفقیت به اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اطلاع دهند. استان به عنوان سمت نظارتی در استان تا پیگیری های لازم. داشتن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید