لباس فرم مدرسه نیاز به یک گروه کاری تخصصی دارد/ دوخت ضعیف و گران قیمت; نگرانی والدین در استان البرز


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893173

در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است، برخی از دانش آموزان البرازی هنوز نتوانسته اند لباس فرم مدرسه را تهیه کنند و والدین نیز از نوع دوخت و کیفیت پارچه ناراضی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; کمتر از یک ماه تا بازگشایی بقیه مدارس باقی مانده و خرید لباس فرم مدارس از هفته اول شهریور و بدون شک با بلایی که بر سر گرانی آمده، یکی از دغدغه های خانواده ها به ویژه دانش آموزان محسوب می شود. و کیفیت انتظار می رود تعادل قیمت در این بخش است.

از تولیدکنندگان و فروشگاه های پوشاک بازدید کردیم و طی مصاحبه متوجه شدیم که والدین دانش آموزان این موضوع را تایید کرده اند.

e8d4b5ad 95d4 44a9 b8f2 e25dcf798bde خبر خاکستری


هیچ خلاقیتی در طراحی لباس فرم مدارس وجود ندارد

مادر یکی از والدین دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: بردگان به دلیل بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت همواره دغدغه و مشکل والدین بوده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در لباس فرم مدارس خلاقیت وجود ندارد و الگوها بسیار تکراری و یکنواخت شده است.

این مادر افزود: مدرسه فقط به دنبال لباس است و ظاهر، تنوع و کیفیت برای آنها در اولویت نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموز باید 9 ماه تحصیلی از این پوشش در مدرسه استفاده کند، بنابراین کیفیت و طراحی مهم است و مسئولان باید به این مهم توجه کنند.


باید یک کارگروه مد و لباس برای طراحی لباس فرم مدارس ایجاد شود

یکی دیگر از مادرانی که برای خرید لباس در صف ایستاده بودند به خبرنگار تیتریک گفت: قیمت لباس های مدارس بسیار بالا رفته است و مسئولان باید به جیب خانواده های کم درآمد توجه کنند.

وی ادامه داد: طراحی روپوش بسیار ساده و کاربردی است و هیچ خلاقیتی در آن وجود ندارد.

این مادر افزود: به نظرم کارگروه مد و لباس باید در لباس فرم مدارس لحاظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با دیدن پوشش حال خوبی نداشتم، دانش آموز باید 9 ماه از این پوشش در مدرسه استفاده کند، بنابراین باید به جنبه های روانی این پوشش توجه شود.


قیمت روپوش در مقایسه با طراحی و کیفیت پایین بسیار بالاست

یکی دیگر از والدین این دانش آموز در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: لباس فرم مدارس بسیار ساده است و طرح قانونی نیست، بلکه دوباره از همان مدل های قبلی کپی و دوخته شده است.

وی ادامه داد: تنوع و زیبایی طراحی لباس بسیار مهم است اما این اهمیت در استان و کشور مغفول مانده است.

این مامان اضافه کرد: قیمت ها هم نسبت به طرح و کیفیت بسیار بالاست. من خودم خیاط هستم و نمونه پارچه را گرفتم و عبا را خودم دوختم. دوخت این لباس مجلسی به سادگی توسط یک خیاط با تجربه بیشتر از دو ساعت طول نمی کشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره در ایام مدرسه با هرج و مرج در بازار لباس مواجه هستیم و امیدواریم آموزش و پرورش مراقب این معضل باشد.

85f43adb 8c77 4943 8700 78cfd1aebfda خبر خاکستری


هزینه لباس فرم مدارس بسیار بالاست

یکی دیگر از والدین به خبرنگار تیتریک گفت: قیمت لباس فرم مدارس بسیار بالاست و با توجه به کیفیت و طراحی این قیمت ساخته شده است.

وی ادامه داد: نقش هایی که برای لباس فرم مدارس استفاده می شود از قبل آماده است و تنها چیزی که باقی می ماند قرار دادن آنها روی پارچه و دوخت آن است.

این مادر افزود: به هم ریختگی بازار لباس مدارس به دلیل عدم نظارت بر این موضوع است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس باعث ایجاد حس امید در جامعه می شود و هر چه لباس فرم مدارس زیباتر باشد مردم از دیدن آن لذت بیشتری می برند اما متاسفانه خلاقیت در زمینه لباس فرم مدارس از بین رفته است.

در خاتمه باید کارگروهی برای تولید لباس فرم مدارس تهیه شود که با تولید کالای اخلاقی، بر عرضه این کالا نظارت کرده و قیمت ها را به گونه ای تعیین کند که مناسب همه اقشار جامعه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید