محدودیت های جدید وزارت بازرگانی آمریکا علیه ایران و بلاروس

محدودیت های جدید وزارت بازرگانی آمریکا علیه ایران و بلاروس

وزارت بازرگانی آمریکا از اعمال محدودیت های تجاری جدید علیه ایران و بلاروس به بهانه مهار روسیه در جنگ اوکراین خبر داد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت امور خارجه منتشر شد، آمده است: تحریم‌های اقتصادی، کنترل‌های صادراتی و تعرفه‌های ما که این هفته با هماهنگی G7 اعلام شد، نشان می‌دهد که ما به همکاری با متحدان و شرکای خود برای افزایش فشار بر رئیس‌جمهور پوتین ادامه می‌دهیم.

به عنوان بخشی از اقدامات امروز، وزارت امور خارجه بیش از 60 فرد و نهاد را در عملیات دولت روسیه علیه اوکراین تحریم کرده است. این اهداف شامل وزرای دولت، فرمانداران و مقامات بلندپایه روسیه و همچنین شش فرد و سه سازمان فعال در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین بودند.

علاوه بر این، این وزارتخانه سه نهاد درگیر در توسعه ظرفیت انرژی روسیه برای تولید و صادرات در آینده منصوب می کند. این اقدامات برای جلوگیری از کاهش تولید فعلی برای به حداقل رساندن اختلال در بازار طراحی شده‌اند.

تحریم های امروز همچنین شامل چهار فرد و 22 سازمان در بخش فناوری پیشرفته روسیه می شود. به طور خاص، این بخش تولیدکنندگان و توسعه دهندگان سخت افزار و نرم افزار را برای قابلیت های جمع آوری اطلاعات روسیه هدف قرار می دهد.

علاوه بر این، این وزارتخانه تحریم‌هایی را علیه سه شرکت کلیدی که تسلیحات هسته‌ای روسیه را توسعه می‌دهند و کار می‌کنند، و همچنین سه سازمان غیرنظامی هسته‌ای روسیه تحت کنترل روس اتم را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری همچنین تحریم‌هایی را علیه موسسات مالی – از جمله سایر بانک‌ها – که از اقتصاد روسیه حمایت می‌کنند، ده‌ها سازمان دفاعی روسیه و ده‌ها بازیگر کشور ثالث درگیر در فعالیت‌های نقض تحریم‌ها اعمال می‌کند. علاوه بر این، وزارت دارایی نیز بخش فلزات و معادن روسیه را هدف قرار داده است.

وزارت بازرگانی امروز چهار مقررات را صادر کرد که محدودیت‌های صادراتی بیشتری را برای روسیه، بلاروس و ایران و همچنین نهادهای کشورهای ثالث در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین اعمال می‌کند. قانون اول با هدف افزایش اثربخشی تحریم‌های چندجانبه علیه روسیه از طریق محدود کردن بیشتر دسترسی به تحریم‌هایی که توانایی‌های نظامی روسیه را افزایش می‌دهند و منابع درآمدی که می‌توانند از این قابلیت‌ها پشتیبانی کنند، افزایش می‌دهد. قانون دوم تدابیر کنترل صادرات جدیدی را بر ایران، روسیه و بلاروس برای رسیدگی به استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ جاری خود علیه اوکراین اعمال می کند. قوانین سوم و چهارم، نهادهایی را در روسیه فهرست می‌کند که از عملیات نظامی روسیه یا روسیه در سرزمین‌های اوکراین پشتیبانی می‌کنند، و همچنین نهادهایی در کشورهای ثالث، از جمله چین، برای مشارکت در پایگاه‌های نظامی یا صنعتی دفاعی روسیه.

در نهایت، وزارت امور خارجه اقداماتی را برای اعمال محدودیت روادید برای 1219 نفر از اعضای ارتش روسیه، از جمله افسران، برای اقداماتی که تهدید یا نقض می کنند، اعلام کرد.

پیش از این اعلام شده بود که وزارت خزانه داری و امور خارجه به طور جمعی «200 فرد و نهاد روسی و غیر روسی در اروپا، آسیا و خاورمیانه که از تلاش های نظامی روسیه حمایت می کنند» را تحریم کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید