محسنی ادجی: قوه قضاییه باید نقطه شروع و محل رسیدگی به شکایات همه افراد جامعه باشد.

محسنی ادجی: قوه قضاییه باید نقطه شروع و محل رسیدگی به شکایات همه افراد جامعه باشد.

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: هر قشر، گروه و گروهی که سلیقه و نظرش با ما موافق نباشد، در صورت وجود شکایت، قوه قضائیه وظیفه دارد در چارچوب قانون به شکایت او رسیدگی کند.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی خجت الاسلام والمسلمین محسنی ادجه ای در دیدار با اعضای اتاق اصناف، اصناف و جمعی از کسبه با بیان اینکه اصناف کشور در کنار نظام و نظام نیستند، گفت: انقلابی که در چهارچوب نظام و انقلاب و بیش از 4 دهه بوده است. اخیراً درگیر حل بسیاری از مشکلات بوده اند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: از اولین روزی که مسئولیت ریاست قوه قضائیه را بر عهده گرفتم تاکید کردم که قوه قضائیه مرجع و محل گلایه همه آحاد جامعه باشد. هر گروه، قشر و جریانی که سلیقه و نظرش با ما همخوانی نداشته باشد، اگر متضرر شود، قوه قضائیه موظف است در چارچوب قانون به شکایت خود رسیدگی کند.

محسنی آژه ای تصریح کرد: نیاز است اصناف در کشور بررسی جداگانه ای داشته باشند تا مشخص شود چه تعداد از مشکلات مربوط به اصناف مربوط به قوا و نهادهای مختلف کشور است و چه تعداد از این مشکلات مربوط به آن است. خود صنف

وی همچنین بر لزوم وجود سازوکاری برای ایفای هر چه بیشتر نقش در ایجاد و اصلاح قوانین مرتبط تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: اصناف باید به طور منظم جلسات و جلسات اتاق فکر را با یکدیگر برگزار کنند و با خرد جمعی نقطه نظرات و جمع بندی های خود را برای حل مشکلات صنفی به مسئولان مربوطه در دستگاه های دولتی ارائه کنند.

محسنی آژه ای تصریح کرد: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فناوری و فناوری های پیشرفته مربوط به هر صنفی، لازم است سازوکاری ایجاد شود تا مسئولان هر صنف بتوانند اعضای خود را با این فناوری های پیشرفته و تمامی کارگران صنف آشنا کنند. می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند آنها می توانند کار خود را با فناوری مدرن تطبیق دهند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شما ضابطان و معتمدین اصناف کشور نمایندگانی از یکدیگر را به قوه قضائیه معرفی کنید تا در قالب کارگروه مشترک مسائل و مشکلات هر صنفی را حل کنیم. ایجاد اولویت از جمله این موارد مسائل مربوط به اتحادیه های صنفی و دیوان عدالت اداری، سازمان ثبت احوال و سازمان بازرسی است و آمادگی داریم سریع و فوری این کارگروه مشترک را برای حل مشکلات هر حرفه تشکیل دهیم.

و افزود: شما متولیان صنف هر قانونی که محقق نمی شود را اعلام می کنید تا سازمان بازرسی پیگیری های لازم را انجام دهد، چرا قانون اجرا نمی شود؟ آیا مشکل عدم امکان اجرای قانون به دلیل مشکلات بودجه است؟ آیا مشکل تعارض قوانین است یا با تنبلی از سوی دستگاه اجرایی مواجه هستیم؟

رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد که معتمدین صنفی در کشور آیین نامه ای را در رابطه با صنف خود تهیه و به هر مسئول و رئیس جدیدی که منصوب می شوند نسخه ای از آن را ارائه کنند. زیرا یکی از موارد عدم اجرای قانون عدم آشنایی مدیر و مسئول جدید انتصابی با مقررات حوزه مربوطه می باشد.

رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: با توجه به تهیه برنامه هفتم و لایحه بودجه سال 1402، اصناف باید تلاش کنند و موارد مربوط به صنف خود را به وزارتخانه های امنیت و اقتصاد و سایر نهادهای ذیربط پیشنهاد دهند تا در برنامه مذکور لحاظ شود. و حساب

وی همچنین به موضوع کارت بازرگانی که از زبان یکی از متولیان صنفی در کشور مطرح شد اشاره کرد و گفت: موضوع کارت بازرگانی از هر دو طرف (از نظر کسانی که نباید داشته باشند اما دارای کارت بازرگانی و اقدام استخدامی ( دارند و از نظر کسانی که باید این کارت را داشته باشند اما ندارند و یا در زمینه تمدید کارت بازرگانی خود مشکل داشته اند) با تشکیل جلسات قابل حل است. بین متولیان صنف و مسئولان مربوطه.

محسنی آژه ای تاکید کرد: قوه قضاییه از تشکیل شوراهای حل اختلاف در هر صنفی استقبال می کند و حمایت های لازم را در این زمینه انجام می دهد. زیرا معتقدیم مشکلات باید از طریق صلح و سازش تا حد امکان حل شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، فاطمی امین وزیر صمت با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) که از اصناف به عنوان ارکان انقلاب یاد کردند، گفت: در مدت محدودی که مسئولیت وزارتخانه را بر عهده داشتم. از سکوت، تعامل مثبتی با اصناف داشتیم. و عملکرد اصناف کشور در دوره گذشته و همچنین در دو ماه اخیر واقعا خوب و ارزشمند بوده است.

وزیر صمت با بیان اینکه بیش از 3 میلیون واحد صنفی فعال در حوزه های تولیدی، توزیعی، فنی و خدماتی بار سنگینی بر دوش اقتصاد کشور دارند، گفت: میزان مشارکت در انتخابات اخیر اتاق اصناف که در شهریورماه سال جاری برگزار شد، به میزان قابل توجهی است. 96 درصد

توسطی رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فعالیت بیش از 3 میلیون رشته صنایع دستی در کشور گفت: لایه های صنایع دستی به لحاظ کمی شامل میزان اشتغال و خانواده آنها نزدیک به 30 میلیون نفر را در بر می گیرد. جمعیت کشور.”

وی همچنین گزارشی از فعالیت های خیریه اصناف و بازاریان در زمینه های مدرسه سازی، بیمارستان، کمک به ایتام و ایتام و تامین جهیزیه ارائه کرد و گفت: این قشر از کارآفرینان همواره مورد اعتماد عموم بوده و هستند.

طاری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از شورای عمومی دیوان عدالت اداری تقاضا داریم قبل از ابطال دستورالعمل ملی یا استانی موضوع را با بالاترین مقام سازمان مربوطه در میان بگذارد.

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه قانون نظام صنفی به درستی اجرا نمی شود و ممکن است اجرا نشود، اظهار داشت: متاسفانه اکثر سازمان ها و نهادها به قانون اصناف هجمه می کنند. .

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین خواستار تشکیل شعبه ویژه دادگاه اصناف با حضور قضات آشنا به قوانین نظام صنفی شد.

کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه ایجاد نشاط در کشور در گرو حل مشکلات و کاهش بیکاری است، گفت: درخواست ما از رئیس قوه قضائیه این است که دستور کار و موضوعات این جلسات در این گونه جلسات محقق شود. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که برای اخذ کارت بازرگانی وجود دارد، گفت: متاسفانه مدتی است که می بینیم به بهانه برخی سوالات کارت بازرگانی افراد تحویل داده نمی شود. با 50 سال سابقه بازرگانی دو سال نداشتن کارت بازرگانی؟

کریمی اصفهانی یکی از شرایط عرضه کارت بازرگانی را تک برگ بودن اجاره ملک تجاری با کد رهگیری عنوان کرد و گفت: این در حالی است که 90 درصد اجاره های موجود در بازار عادی است. و کد رهگیری ندارند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ممنوعیت قانونی برای اجاره کارت بازرگانی گفت: با وجود این ممنوعیت، شاهد تبلیغات اجاره کارت بازرگانی در روزنامه ها هستیم.

دبیر کل اصناف و بازارها در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: در قانون آمده است که اوقاف باید هر سه سال یک بار اجاره بهای ملک خود را تعدیل کنند، اما متأسفانه در عمل شاهدیم که تعدیل اجاره بهای املاک تیا». کاظمی» در این جلسه رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بر لزوم حضور تجار خبره در کمیسیون های کیفری بدوی تاکید کرد.

رستگار رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران نیز ضمن برشمردن مشکلات و موانعی که در صدور پروانه کسب وجود دارد، گفت: متاسفانه قوانین به اندازه قوانینی که برای اصناف وجود دارد بازنگری نشده است.

خلیل نژاد، رئیس اتحادیه عینک سازان نیز گفت: از رئیس قوه قضائیه که بدون هیچ چشمداشتی از نمایندگان صنفی برای رأی گیری دعوت کردند، قدردانی می کنیم.

وی افزود: در مدت بیش از 2 سال تعطیلی به دلیل ویروس کرونا، مسئولان هیچ امتیاز خاصی به صنایع دستی آسیب دیده ندادند.

یاوری رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران نیز در سخنانی اظهار داشت: با وجود اینکه اتحادیه عکاسان بیش از 70 سال سابقه دارد، متاسفانه شاهد هستیم که پلیس به اضافه 10 و دولت با اقدامات خود مقابله می کنند. و اقداماتی که به طور موثر حرفه عکاسی را بیکار می کند.

«محمدی» نماینده اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: درخواست ما از رئیس قوه قضائیه و سازمان ثبت آن است که فقط قراردادهای دارای کد رهگیری را به رسمیت بشناسند زیرا طبق قانون این ملاک کارآمدی و اعتماد در تمامی سازمان ها و ادارات است و قراردادهای دارای کد رهگیری باید در سامانه املاک کشور ثبت شود.

«محمدی» رئیس اتحادیه کباب و حلیم نیز گفت: من 11 سال است که رئیس این اتحادیه بوده ام و تا جایی که خواسته ام از اول انقلاب درب رئیس اتحادیه است. قوه قضاییه هرگز به روی سران اتحادیه های کارگری و تجار باز نشده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مقامات قضایی خواست بیش از گذشته از ظرفیت کارشناسان اتحادیه های صنفی در پذیرش استعلامات خود استفاده کنند.

مهری رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیچ و مهره نیز به مشکلات و موانع پیش روی تامین مواد اولیه این صنعت اشاره کرد.

‘امان’ رئیس اتاق اصناف دماوند نیز در این جلسه به بیان عملکرد شوراهای حل اختلاف در دعاوی صنفی پرداخت و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.

یکی از تولیدکنندگان صنعت لوازم التحریر «علیپور» نیز در این نشست به بیان نام و نشان تجاری پرداخت.

“علایی”، ‌ ‌ یک یک جلسه از جلسه

صفرنژاد رئیس اتحادیه پرسلن و کریستال تهران نیز به بیان مشکلات و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید ظروف چینی و کریستال پرداخت.

حلاج رئیس اتاق اصناف شهریار نیز نجات اقتصاد کشور را در گرو بهبود شرایط تولید، صادرات و پرداخت مالیات می داند و خواستار اقدامات مناسب برای جذب سرمایه گذاری در کشور شد.

فاروق یکی از تجار باتجربه تهران نیز خواستار برخورد جدی قانونی با عوامل اصلی ناآرامی های اخیر در کشور شد.

منصوری رئیس اتحادیه موتورسواران و دوچرخه سواران نیز اظهار داشت: سوداگران هیچ گاه جانب ضدانقلاب را نخواهند گرفت و در اعتصابات خشونت باری که می خواهند راه بیندازند شرکت نخواهند کرد.

«اسفندیاری» از اعضای هیئت مدیره بازار بزرگ تهران نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص موضوعات مختلف از جمله فعالیت تجار در محدوده بازار بزرگ تهران پرداخت.

ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران نیز مشکلات اعضای این اتحادیه را در زمینه تامین مواد چاپی مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید