محصولات کشاورزی ایران کاملا سالم است/ مصرف کمتر کود شیمیایی در ایران حتی از کشورهای اروپایی

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792367

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات کشاورزی ایران در سلامت کامل هستند، گفت: مصرف کودهای شیمیایی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی برومندی افزود: کشورهای سوریه و مراکش کمترین مصرف کود شیمیایی در واحد سطح را در جهان دارند و پس از آن ایران در رتبه سوم قرار دارد و مصرف کود در ایران کمتر از کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر است.

وی گفت: به شما اطمینان می دهم که محصولات کشاورزی و غذایی ایران در سلامت کامل هستند و برخی صحبت ها درباره محصولات غیراستاندارد و میزان نیترات در محصولات کشاورزی کاملا بی اساس است.

برومندی ادامه داد: در سال گذشته به دلیل لغو یارانه 4200 تنی و افزایش قیمت کودهای وارداتی، حتی با مصرف کم کودهای شیمیایی نیز مواجه هستیم و به هیچ عنوان محصول ایرانی از کشورهای دیگر بازگردانده نمی شود. به نیترات های غیر استاندارد.”

وی گفت: در محیط های گلخانه ای محصولات گلخانه ای نیز دارای مدیر فنی هستند و این محصولات تحت نظارت کلی هستند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشور ما سالانه 8 میلیون تن محصولات کشاورزی صادر می کند و اگر کوچکترین مشکلی در کشاورزی وجود داشت هرگز این میزان صادرات صورت نمی گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید