محمد هاشمی: تصمیم مجمع مبنی بر به رسمیت شناختن اعلام مالکیت مقامات “محرمانه” نیست

محمد هاشمی: تصمیم مجمع مبنی بر به رسمیت شناختن اعلام مالکیت مقامات

روز جدید : یکی از اعضای سابق شورای تشخیص تقلید با رد برخی ادعاها مبنی بر محرمانه بودن مصوبه مجمع در دوران ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص اعلام مالکیت قوه قضائیه، این امر را عمدی و عمدی می داند.

محمد هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم شورا مبنی بر مناسب بودن اعلام اموال کارکنان قبل از قوه قضائیه محرمانه بوده است یا خیر و آیا این تصمیم در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی به تصویب مجلس رسیده است ، گفت: جلسه ، اما ممنوع نشده بود طرح اعلام دارایی مقامات در قوه قضائیه قبل از فرمان مطابق قانون اساسی و یکی از مواد آن ، که در آن آمده است که مقامات ارشد مانند رهبری و روسای قوا و وزرا باید قبل و بعد از ورود مالکیت خود را قبل از قوه قضائیه اعلام کنند. مقام قضایی. گرفته شده است و در عین حال هیچ محدودیت پنهانی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: سپس با توجه به شرایط کشور و فکر می کنم در مجلس هشتم این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که این افراد در بین مسئولان برای اعلام اموال کافی نیستند و افراد دیگری باید اضافه شوند. به لیست و حتی برخی تا آنجا پیش رفته اند که مالکیت منطقه و افرادی مانند آنها را اعلام کرده اند، من یادم نیست چند نفر به این لیست اضافه شده اند.

این عضو سابق شورای صلاحیت یادآور شد: فکر می کنم در جلسه 300 تا 400 نفر به لیست اضافه شدند که از همان روز موظف شدند اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند و قوه قضاییه نیز موظف شد به صورت اتفاقی پرونده ها را حذف کند. از آنها این فهرست باید انتخاب شود و دارایی های آنها مورد بازبینی قرار گیرد و این کار برای جلوگیری از فساد در میان مقامات انجام می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه آنچه در جلسه تصویب شد محرمانه نبود، گفت: سابقه تصویب این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام طولانی بوده است. به یاد دارم که مجلس هشتم ابتدا آن را پیشنهاد کرد ، اما هیئت امنا آن را رد کرد. پارلمان موضع خود را تکرار کرد و پرونده آن به مجمع رسید. مدتی طول کشید تا در کمیته های مجمع مورد بررسی قرار گرفت و به دادگاه رسید، اما به هر حال مجمع با کیفیتی که گفتم او را تایید کرد، اما همچنان تاکید می کنم که محدودیت محرمانه ای برای او وجود نداشت.

رئیس کابینه آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: بیانیه ای که اخیراً در مورد محرمانه بودن این قطعنامه در زندگی مرحوم آیت الله رفسنجانی بیان شد ، بی اساس و نادرست است و تاکید می کنم که چنین ایده ای ارائه نشده است. و از آن زمان مقامات دادگاه مجبور به رسیدگی به دارایی های مقامات با اطلاعات این فهرست طولانی و جلوگیری از فساد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید