محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور شد/ 152.5 میلیون دوز وارد شد

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797815

سخنگوی گمرک گفت: با ورود دو محموله واکسن سینوفارم به کشور، میزان واکسن دریافتی به 152 میلیون و 508 هزار و 308 دز رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید روح اله لطیفی گفت: محموله های 88 و 89 واکسن به میزان 400 هزار دوز و 2 میلیون دوز برند سینوفارم در روزهای اخیر در فرودگاه امام خمینی ترخیص شده که واردات واکسن را به 152 میلیون افزایش داده است. 508 308 دوز.

وی افزود: با ورود این دو محموله واکسن سینوفارم به 135 میلیون و 4 هزار و 498 دوز رسید.

لطیفی در خصوص واردات سایر واکسن های کرونا گفت: پس از سینوفارم، واکسن آسترازنکا با ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دوز، اسپوتنیک ۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دوز و بهارات با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شد. کشور. و به طور کامل بدون توقف پاک شد.

سخنگوی گمرک افزود: با توجه به تولید مناسب واکسن در کشور، میزان بالای واکسیناسیون و واردات صحیح در ماه های اخیر، نیاز به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از زمان دستیابی به کرونا، اقدامات ویژه ای را برای ترخیص فوری اقلام ضد کرونا در دستور کار قرار داده است و این روند هم اکنون ادامه دارد و به محض ورود واکسن یا کالاهای مرتبط، کارکنان ستاد ملی کرونا یا وزارت بهداشت، محموله های دریافتی با حداقل مستندات و حداقل رکود ترخیص می شوند.

وی افزود: دو میلیون بسته کیت تشخیصی تاج اهدایی سازمان بهداشت جهانی نیز طی روزهای اخیر ترخیص و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید