محکومیت بین المللی آمریکا خونریزی شهید سلیمانی است

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801613

شهریار حیدری گفت: محکومیت رسمی آمریکایی ها در دادگاه های بین المللی، ریخته شدن خون شهید شهید سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، اظهار داشت: اگرچه قتل و شهادت شهید سلیمانی محکومیت جهانی را برای آمریکا به همراه داشته است، اما دستگاه قضایی و دیپلماسی ما باید در مجامع بین المللی به دنبال مستندات رسمی برای محکومیت آن ها باشند.

وی گفت: شهید سلیمانی برای حفظ دین، قرآن، ایمان و امنیت جان باخت و در تاریخ ماندگار شد. از سوی دیگر اعلام رسمی قتل شهید توسط آمریکایی ها برای آنها یک محکومیت جهانی بود، اما این محکومیت باید در تاریخ رسمی باشد. «ثبت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: سردار دلا حق جامعه جهانی را دارد و یکی از اولین این حقوق احقاق حق شهادت ناب است که باید از طریق جامعه دیپلماسی اعمال شود. ایران، عراق و سایر متحدان.

حیدری گفت: قطعاً ترور شهید سلیمانی آخرین جنایت آمریکا نیست، بنابراین دستگاه دیپلماسی ایران و عراق باید آن را ثابت کرده و رسما آن را محکوم کرده و بازدارنده ای در برابر جنایات جبهه استکبار ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: نقض قوانین و مقررات عراق، نقض ممنوعیت ترور و نقض قوانین بین‌المللی در جریان ترور و شهادت شهید سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت رخ داده است، به طوری که دستگاه دیپلماسی و قضایی ایران و عراق موظف است شما را به این امر برساند. تمام تلاش خود را برای ثبت احکام برای استفاده در پرونده رسوایی در ایالات متحده انجام دهید.

عضو کمیته امنیت ملی افزود: در کنار محکومیت و بیزاری جهانی و بین المللی از این اقدام تحقیرآمیز آمریکایی ها، محکومیت عاملان این جنایت باید از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد تایید و رسما اعلام شود. “

حیدری افزود: نباید این گونه باشد که آمریکایی ها با نقض آشکار قوانین و مقررات حاکم بر کشور، افراد برجسته جسمی را حذف نکنند و از مجازات و محکومیت هراسی نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید