مخاطب شاد با داستان های قدیمی ایرانی


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881460

این شب ها سریال مستوران از شبکه اول سیما پخش می شود. سریالی که به داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی ایرانی جان می‌بخشد و سعی می‌کند برخی از عناصر، نمادها و شخصیت‌های این داستان‌ها را از قاب عکس نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این شب ها سریال مستوران از شبکه اول سیما پخش می شود. سریالی که به داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی ایرانی جان می‌بخشد و سعی می‌کند برخی از عناصر، نمادها و شخصیت‌های این داستان‌ها را از قاب عکس نشان دهد.

داستان «مستوران» در ناکجا آباد می گذرد، اما با توجه به ظاهر جلد، اسامی و عوامل موجود در سریال، شکی نیست که ایران پس از اسلام مورد توجه گروه سازنده این سریال قرار گرفته است. به زمان های بسیار دورتر مراجعه نکنید; اما حضور «سیمرغ» در مستوران بر این فرضیه جنجال افزود.

یارمحمدی، یکی از نویسندگان این سریال، برگ برنده اصلی «مستوران» را داستان آن می داند و می گوید: آنچه مطمئنم کسانی که این سریال را دنبال می کنند و از آن لذت می برند، داستان است، البته سناریو آن را هم داده ام. . اینطور نیست، زیرا هم فیلمنامه و هم کل کار مجموعه ای از ایرادات است و اگر بخواهیم کار را از امروز شروع کنیم باید بسیاری از ایرادات را اصلاح کنیم، اما آنچه به نظر من مفید و مفید است، شیرینی و تلخی آن است. دو طبقه در کنار یکدیگر

مسعود آب پرور کارگردان «مستوران» که بیشتر بینندگان او را با سریال های «هوش سیاه» و «عملیات 125» به یاد می آورند، تاکنون توانسته از ظرفیت و پتانسیل فراوان پیر ایرانی بهترین استفاده را ببرد. داستان ها و مخاطبان دشوار پشند این روزها جدیدترین ساخته خود را روی تلویزیون خواهد آورد.

کارشناسان و دلسوزان فرهنگ و هنر این مرز و بوم، بارها ضعف فیلمنامه و نداشتن پلان را از عوامل اصلی بی کیفیتی آثار تلویزیونی عنوان کرده اند، در حالی که ادبیات ما مملو از منابع غنی طرح ها و داستان های قدیمی ایرانی است. که در مدل های مختلف در اختیار مخاطبان خود قرار می گیرد. و حالا سید جمال سید حاتمی در قسمتی کوتاه و در ادامه مسعود آب پرور به تهیه کنندگی عطا پناهی و با استفاده از همان قصه ها و قصه های قدیمی ایرانی «رازهایی» را به تصویر کشیده اند که ما را به یاد همان قصه های شیرین مادربزرگ هایمان می اندازد.

شاید خیلی ها احساس کنند که کودکان و نوجوانان امروزی به دلیل ظهور شخصیت های بتمن، سوپرمن و هالیوود مدت هاست که از داستان های قدیمی و اصیل ایرانی فاصله گرفته اند. داستان هایی که جدای از جذابیت داستان، نصیحت و راهنمایی هایی را در دل دارند که به طور غیرمستقیم به آموزش مخاطب کمک می کند و بی شک ساخت سریال هایی با حال و هوای «منشی ها» می تواند نسل امروز را با داستان های قدیمی ایران آشتی دهد و دوباره پیوند دهد. کمک.

حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه ها، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، علی دهکردی از جمله بازیگران این سریال هستند. مستوران که فصل دوم آن برای نوروز سال آینده روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید