مدال ارسلان برای ایران است/ نباید بنا را رها کنیم


ساعت: 23:02
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898932

حسن یزدانی چه برد چه ببازد برای ملت ایران حسن یزدانی خواهد بود

جانباز مبارزات بومی ما اعلام کرد: ارسلان هر کجا که باشد ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس جدیدی قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک از رقابت های جهانی می گوید.

عباس جدیدی قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک در حاشیه قرعه کشی لیگ برتر کشتی کشور درباره اهمیت لیگ گفت: لیگ کشتی سهم بسزایی در رشد و توسعه کشتی ایران داشته و کشتی داغ را حفظ می کند. مسابقات در طول سال استعدادهای زیادی در این لیگ بزرگ کشف می‌شوند و به تیم‌های ملی راه پیدا می‌کنند، از طرفی لیگ می‌تواند از نظر اقتصادی برای کشتی‌گیرانی که شاید شغل خوبی ندارند، خوب باشد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم به لیگ کشتی به عنوان یک صنعت نگاه شود زیرا لیگ کشتی باعث ایجاد شغل و شرایط اقتصادی زیادی می شود که باید به آن توجه زیادی شود.

جدیدی در خصوص نتایج تیم های ملی کشورمان در مسابقات جهانی گفت: اگر بخواهم به صراحت بگویم عملکرد تیم های ملی کشتی ایران خوب است یا بد، بی انصافی است. فکر می کنم باید کمی صبور باشیم تا سرمربیان تیم های آزاد و آزاد گزارش عملکرد خود را به جامعه کشتی ارائه کنند تا بتوانیم همه آن را بررسی کنیم. پس از ارائه گزارش، کارشناسان کشتی باید دور هم جمع شوند و این کارکردها را بررسی و تحلیل کنند و این بررسی ها و تحلیل ها به رفع نواقص منجر شود تا بتوانیم در آینده به نتایج بسیار خوبی برسیم.

وی همچنین درباره شکست امیرحسین زارع مقابل طاها آکگل و کسب مدال برنز گفت: امیرحسین زارع با توجه به سن زارع و میانگین سنی تیم که در ریتینگ بسیار مهم است، مبارز بسیار با استعدادی است. باید بدانیم که این تیم می تواند سال ها تاثیرگذار باشد و قهرمان شود. شکست زارع در مسابقات جهانی برای او شوکه کننده بود زیرا می دانست حریفانش در بالاترین سطح جهان هستند و بی دقتی می تواند نتیجه را تغییر دهد.

این پیشکسوت کشتی در واکنش به مهاجرت علی ارسلان به صربستان تصریح کرد: علی ارسلان هر کجا که باشد ایرانی است و مدالی که به دست آورد برای ایران است. چون یک ایرانی به آن رسیده است و این سوال قابل القا نیست. امروز کشتی گیران روسی با حریفان خود در سراسر جهان رقابت می کنند، آیا این اشتباه است؟ رفتن ارسلان برای ایران بد نیست چون باعث رشد و توسعه کشتی ایران می شود و بد نیست.

جدیدی با اشاره به موفقیت محمد بنا با تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نباید فراموش کنیم که روزهای خوبی را با بنا در کشتی فرنگی سپری کردیم. بنا افتخارات جاودانی را برای ایران به ارمغان آورد که نشان بارز آن 3 مدال طلای المپیک بود. چه این طرف جدول باشد چه آن طرف، فدراسیون کشتی باید از تجربیات او نهایت استفاده را ببرد. در این مرحله او ممکن است برای استراحت رفته باشد. از طرفی بنا را نباید رها کنیم چون نمی شود او را رها کرد و باید همیشه از او در تیم های ملی کشتی استفاده کنیم.

این پیشکسوت کشتی در پایان درباره حسن یزدانی و صحبت های پدرش خاطرنشان کرد: باور کنید حسن یزدانی یک ابرقهرمان و یک ورزشکار باهوش است. من همیشه برای حسن یزدانی احترام قائل بودم چون شریف بود. از طرفی همیشه می گویند تا پدر نشدی نمی دانی پسر داشتن یعنی چه! سخنان پدر حسن یزدانی دلخراش بود و باید با احترام به سخنان پدر نگاه کرد و از این رو پدر حسن یزدانی را می بوسم. یزدانی چه برد چه ببازد حسن یزدانی برای مردم ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید