مدل صبر؛ زنی که افکار عمومی را تغییر داد

ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790787

صبر حضرت زینب علیهاالسلام در کنار دیگر صفات شایسته ایشان از جمله راستگویی، پاکدامنی، پاکی، ایثار و استقامت جلوه خاصی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حضرت زینب (سلام الله علیها) زنی است که با سخنرانی غرور آفرین خود توانست افکار عمومی را تغییر دهد و دیدار پیروزمندانه یزید را در حضور بازماندگان واقعی کربلا و سر بریده امام حسین (ع) در هم بشکند و او را پشیمان کند. کاری که او کرد. آیا او با مکاشفه خود یزید را مجبور کرد که کاروان اسیران را به مدینه برگرداند؟ اگر زینب (سلام الله علیها) پیام آور شهدای کربلا سکوت می کرد، به حق خواهرانه خود استناد نمی کرد. دنیا نرسیده، زینب علیهاالسلام، زنی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: .. او مانند خدیجه است، مانند جدش.

حضرت زینب کبری علیهاالسلام را اسوه صبر، رحلت جدش رسول الله صلی الله علیه وسلم، شهادت مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها، شهادت پدرش امیرالمومنین علی علیه السلام، وفات برادرش امام حسن مجتبی (علیه السلام)، واقعه کربلا، اسارت کوفه و در شام متأثر شد.

علم فصاحت و عبادت و صبر و استقامت را باید از زینب کبری آموخت. حضرت زینب (سلام الله علیها) مظهر صبر زیباست زینب (س) بدین ترتیب زینب (س) الگوی مادران شهدا و ایثارگران و جانبازان و نسخه پرستاران شب شد.

تاریخ در همه دوران ها و زمان ها تکرار می شود چرا که شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و… مانند شهدای کربلا دعوت امام خود را رد می کنند. مادران همسران و خواهران شهدا و ایثارگران با صبر و شکیبایی در مسیر شهادت عزیزان خود و شیر دادن به فرزندان شهدا و جانبازان در مدرسه حضرت زینب (س) توانستند انقلاب اسلامی را به سرانجام برسانند. این صبر و استقامت و از خود گذشتگی نیست.

معصومه هوشمند; کارشناس مذهبی

انتهای یادداشت/

دیدگاهتان را بنویسید