مدیران باید با ایجاد امنیت شغلی به زنان حق بارداری بدهند/ 5 سال تا بسته شدن پنجره جمعیتی البرز


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892729

زهرا دهقان گفت: البرز سی و یکمین استان کشور از نظر زاد و ولد است و این نشان می دهد که نگرانی از پیری جمعیت در این استان شنیده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا دهقان کارشناس جمعیت مرکز بهداشت واحد 2 کرج در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان بدون تبعیض هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم تاکید دولت برخی از مادران هنگام مراجعه به مرکز بهداشت از این مشکل گلایه مند هستند.

دهقان افزود: مجریان باید با مشورت کارشناسان به اجماع برسند تا نتیجه معکوس نشود.

این کارشناس گفت: امروز بحث جمعیت جوان یک ضرورت بی بدیل است و همه دستگاه ها باید برای به نتیجه رساندن آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه زنان به دلیل نداشتن امنیت شغلی فرصت مادر شدن را از دست ندهند، اظهار داشت: بسیاری از زنان به دلیل از دست دادن شغل مادر نمی شوند و فرصت طلایی باردار شدن را در سنین پایین از دست می دهند.

دهقان ادامه داد: 5 سال تا بسته شدن پنجره جمعیتی باقی مانده است که اگر بتوانیم از این فرصت طلایی استفاده کنیم بر خطر پیری جمعیت غلبه می کنیم در غیر این صورت باید هزینه پیری جمعیت را متحمل شویم.

این کارشناس افزود: هزینه جمعیت سالمند بسیار بیشتر از نرخ زاد و ولد است و جوانی جمعیت، تصور پیری جمعیت بسیار نگران کننده است، زیرا جمعیت جوان یک کشور جزء توان اقتصادی آن محسوب می شود. و توسعه.

وی با بیان اینکه برای حفظ جمعیت جوان و اهمیت آن باید رسانه ملی به تولید سریال و فیلم بپردازد، تاکید کرد: زبان هنر در انتقال و نهادینه شدن یک فرهنگ بسیار تاثیرگذار است و صدا و سیما باید تولیدات تولید کند. که متناسب با سن و جوانی جمعیت است. سرعت را کاهش دهید و مخاطب را متوجه مزایای جوانی و معایب جمعیت سالمند کنید.

دگان گفت: البرز سی و یکمین استان کشور از نظر نرخ باروری است و این نشان می دهد که زنگ خطر پیری جمعیت در این استان شنیده شده است و باید خانواده ها را در جریان این تصمیم قرار دهیم.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: برای غلبه بر سالمندی جمعیت، همه دستگاه های اجرایی باید همکاری و تلاش کنند تا مادران نگران تولد فرزندان خود نباشند، چرا که بر اساس گزارش های اخیر، برخی ادارات به این امر توجه نمی کنند. حق مادر شدن همکارانشان این ظلم به جامعه و کشور است و باید جلوی این تعاملات منفی گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید