مسئولان باید به مشکل مسکن رسیدگی کنند و اشتغال جوانان/کاهش ازدواج باعث بسته شدن پنجره جمعیت شده است


ساعت: 16:29
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880281

طیبه میرجلالی با بیان اینکه 5 سال فرصت داریم که پنجره جمعیتی کشور را نبندیم، گفت: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی پیری مواجه خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طیبه میرجلالی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: تمایل جوانان به ازدواج بسیار کاهش یافته است و تعطیلی ماهانه دو دفتر ازدواج در کشور موید این گفته است. “

این مشاور با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو مشکل بزرگ ازدواج در کشور است، می افزاید: بسیاری از جوانان کمبود کار و مسکن را دلیل عدم تمایل به ازدواج عنوان می کنند.

میرجلالی تصریح کرد: مسئولان باید طرحی اساسی برای اسکان جوانان تهیه کنند تا این گروه سنی بتوانند خانه ای برای زندگی مشترک بگیرند.

وی افزود: جوانان نیز باید دوره های آموزشی مهارت های خود حمایتی را بگذرانند تا در مواقع نیاز به کار بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

میرجلالی با بیان اینکه مهارت آموزی باید سرلوحه کار آموزش و پرورش کشور باشد، گفت: متاسفانه با وجود مشکل اشتغال، دانشگاه ها همچنان تنها رشته های تئوری را بدون بازار کار تدریس می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه 5 سال فرصت داریم که پنجره جمعیتی کشور را نبندیم، خاطرنشان کرد: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید