مذاکرات جدید تنها بر رفع تحریم های سرکوبگر متمرکز خواهد بود

ساعت: 23:43
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779787

معاون وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات جدید تنها برای رفع تحریم های سرکوبگرانه و غیرقانونی آمریکا انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، علی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که عصر پنجشنبه برای دیدار با مقامات روسیه برای دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شده بود، گفت: قرار است با سرگئی ریابکوف دیدار و گفتگو کنیم. بیایید معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد و همچنین میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، درباره مکانیسم‌های از سرگیری مذاکرات برای رفع تحریم‌های سخت علیه مردم ایران بحث کنیم.

وی گفت: مذاکرات برای رفع تحریم های سخت و غیرقانونی آمریکا با مشارکت سه کشور اروپایی چین و روسیه از سر گرفته می شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان که پس از سفر به بروکسل و گفت و گو با انریکه مورا، هماهنگ کننده شورای مشترک شورای امنیت سازمان ملل به روسیه سفر کرده است، با سرگئی ریابکوف، مذاکره کننده ارشد روسیه و میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در خصوص این موضوع دیدار و گفتگو کرد. خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: بر اساس توافق، مذاکرات جدید تا حدود یک ماه دیگر از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: رایزنی در مورد وضعیت روابط ایران و روسیه و رویدادهای اخیر منطقه ای و بین المللی از جمله موضوعات مورد بحث با کشورهای روسیه خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه پیش از ترک بروکسل با دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک دیدار و در مورد مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تعدادی از مسائل دوجانبه از جمله افغانستان و مسایل بین المللی گفتگو کرد.

حفاری ها در توییتر نوشتند: من یک گفتگوی جدی و سازنده با انریکه مو در مورد عناصر اصلی مذاکرات موفق داشتم.

وی افزود: توافق کرده ایم مذاکرات را تا پایان آبان ماه آغاز کنیم. تاریخ دقیق آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

در همین حال اداره کل اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت امور خارجه به ما اعلام کرد: معاونت سیاسی وزیر امور خارجه با آقای مو در خصوص رفع موثر تحریم ها و رعایت تعهدات سایر کشورها رایزنی کرد.

این اولین سفر کاری علی باقری به عنوان معاون وزیر امور خارجه ایران به روسیه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید