علم پیشرفته کشور با وجود تحریم های سرکوبگر/ انقلاب اسلامی بی سوادی را از دوران پهلوی ریشه کن کرد

ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802426

یک محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: قبل از انقلاب آموزش در مراکز علمی و دانشگاهی به تعداد معینی محدود می شد و اکثر جوانان ما از این امکانات محروم بودند اما امروز شاهد پیشرفت علمی در همه سطوح و سواد بالا هستیم. و آموزش و پرورش. «ما در سطح دانشگاه کشور را رصد می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، سخنرانی زنده یاد محمدحسین رجبی دوانی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین شرور و جنایات خاندان پهلوی از طریق صفحه مجازی فرستادگان ایرانی روبیکای بصیرت اردبیل برگزار شد.

وی در این دیدار مجازی به فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دوران پهلوی اشاره کرد و افزود: شرایط خفقان زمان در همه امور حتی روزنامه های پهلوی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

این محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در آن زمان همه حتی به نام حمایت از امام خمینی و اسلام دستگیر می شدند و در همه امور کشور حتی عرب … جنگ اسراییل که نفت همه اعراب تحریم شد و ناشی از بحران جهانی بود، شاه پهلوی نفت را گران فروخت و پشت سر ابرقدرت زمان ایستاد و متأسفانه این همه پول خرج سرگرمی های خاندان پهلوی شد.

رجبی دوانی در ادامه به پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی در همه ابعاد اجتماعی، علمی، فرهنگی و پزشکی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب تحصیل در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به عده‌ای محدود بود و اکثر جوانان ما این بودند. امکانات محروم بود اما امروز شاهد پیشرفت علمی در همه سطوح و درصد بالایی از سواد و تحصیل در سطوح دانشگاهی کشور هستیم.

وی با گلایه از آمار بی سوادی و محرومیت کشور قبل از انقلاب علیرغم عدم تحریم و محدودیت بیگانگان گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز با وجود همه مشکلات و تحریم ها و شیطنت های بیگانگان ما شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم. «ما در همه زمینه ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید