مذاکرات وین ربطی به توافق با کشورهای آسیایی ندارد/دولت با یک محصول به دنبال دیپلماسی نیست

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800541

سخنگوی مجلس شورای اسلامی اهواز با بیان اینکه همه کشورها به دنبال دفاع از منافع خود هستند، گفت: ایران نیز به نفع ملت در حال مذاکره و توافق است، بنابراین مذاکرات وین ربطی به توافق ایران با چین و روسیه ندارد.

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه در 8 سال گذشته دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده کشورمان مدعی بودند دیپلمات متولد شده و زبان غرب را می داند، گفت: از آن زمان تا کنون کشور را بازسازی کردند. دارندگان دیپلماسی با پایتخت کشور در اروپا و ایالات متحده تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه این دیپلمات ها در اروپا تحصیل کرده اند تا باری از دوش ملت بردارند اما تمام تلاششان ضربه زدن به تمامیت ارضی کشور بود، خاطرنشان کرد: در دولت قبل مذاکره کنندگان می گفتند راه حل مشکلات کشور را می دانند و من ندارم. تردید راه نجات کشور به گفته کددست با این استدلال امکان را از بین برد و همه ظرفیت های منطقه ای و آسیایی کشور را از بین برد.

یوسفی خاطرنشان کرد: دولت به دنبال دیپلماسی تک بعدی و تک محصولی نیست که تنها به دنبال تعامل با کشورهای اروپایی است. آنها از پول غافل نشدند و در عوض به دلار تکیه کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مجلس مخالف مذاکره با اروپا نیستند، تصریح کرد: تا زمانی که رایزن اقتصادی در کشورهای منطقه نداریم، نباید دیپلماسی را به مذاکره با اروپا محدود کرد. منطقه از جمله روسیه، افغانستان و پاکستان باید کاملا بسته شود.

نماینده مردم اهواز با اشاره به اینکه همه کشورها به دنبال منافع خود هستند، گفت: ایران نیز به نفع ملت در حال مذاکره و توافق است، بنابراین مذاکرات وین ربطی به توافق ایران با چین و روسیه ندارد.

یوسفی با اشاره به اینکه اگر فردی به دنبال منافع خود در ایران باشد و سپس به دنبال تبعید در کشور باشد، ملت ایران چنین خیانتی را برنمی تابد، خاطرنشان کرد: آقایان غربی از یک طرف پای میز مذاکره به دنبال تامین منافع خود هستند. از سوی دیگر مدام در حال توطئه برای براندازی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید