مذاکره به نتیجه نمی رسد/دولت ریاست جمهوری بیشتر شعار می دهد و کمتر عمل می کند

مذاکره به نتیجه نمی رسد/دولت ریاست جمهوری بیشتر شعار می دهد و کمتر عمل می کند

روز جدید : آمریکا آمده تا حداکثر امتیاز را بگیرد و ایران در این موضوع کوتاه نمی‌آید، در نتیجه مذاکرات روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و به سمتی غیر از موضوع هسته‌ای می‌رود.

رویکرد دولت سید ابراهیم رئیسی در حوزه سیاست خارجی با حسن روحانی کاملا متفاوت است. همانطور که دولت روحانی کمتر شعار می داد و بیشتر عمل می کرد، دولت فعلی بیشتر شعار می دهد و کمتر عمل می کند. بزرگترین شعار او این است که اقتصاد کشور و معیشت مردم را به مذاکرات برجام گره نزند.

جبار کشی نژاد در گفتگو با نامه نیوز درباره گزارش وزارت امور خارجه برجام به مجلس گفت: دولت در جلسه غیرعلنی روند مذاکرات برجام را هم به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و هم به صحن علنی اعلام کرد. طرف مقابل برای رسیدن به اهداف خود از روش های مختلفی استفاده می کند، بنابراین مذاکرات پیچیده است.

وی درباره میزان رضایت از روند مذاکرات گفت: تیم مذاکره کننده سعی می کند مراقب باشد که به دشمن امتیاز ندهد تا بعداً نتوانند امتیاز بگیرند و مورد سوال قرار بگیرند، به همین دلیل روند مذاکرات بسیار کند است و واقعا زیاد نیست. پیشرفت، هرگز

این فعال سیاسی اصولگرا، سیاست دولت سیدابراهیم رئیسی در مذاکرات را درست برعکس سیاست دولت قبل خواند و تصریح کرد: دولت از روز اول اعلام کرد که معیشت و زندگی مردم را بر خلاف دو دولت گذشته به مذاکره گره نمی زند. روزهایی که تمام زندگی ما با مذاکره گره خورده است.

وی افزود: مذاکرات در حال انجام است و دولت برای اینکه به دنیا نشان دهد ما مذاکره کننده هستیم، تیم مذاکره کننده در همه جلسات حضور دارد. از سوی دیگر دولت تلاش می کند زندگی مردم و اقتصاد کشور را با مذاکره گره نزند. با این حال یک همبستگی مستقیم وجود دارد زیرا وقتی روند مذاکرات کند می شود، قیمت دلار و ارز افزایش می یابد و زمانی که خبرهای خوبی از مذاکرات می رسد، قیمت ارز و دلار کاهش می یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقتصاد به روند مذاکره متصل است، یادآور شد: دولت تلاش می کند این ارتباط را به حداقل برساند. در مجموع فکر می کنم مذاکرات به سرانجام نرسد، زیرا روندی که در حال حاضر وجود دارد، روند فرسایشی است. نظام جمهوری اسلامی باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی درباره تقصیر علی باقری در فرسایش روند مذاکرات گفت: اینطور نیست، تیم مذاکره کننده تحت مسئولیت آقای باقری به سیاست های دولت و شورای عالی امنیت ملی توجه دارد. مذاکرات فرآیند پیچیده ای است و طرف مقابل تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز کرده است، در چنین شرایطی رسیدن به نتیجه مذاکرات دشوار است.

کوسی نژاد گفت: آمریکا آمده تا حداکثر امتیاز را بگیرد و ایران تسلیم این موضوع نمی شود که در نتیجه مذاکرات روز به روز پیچیده تر می شود و به سمتی غیر از موضوع هسته ای می رود. علاوه بر این، موضوع هسته ای نیز در قطر زیاد مطرح نشد، زیرا آمریکا به سمت طرح موضوعاتی مانند موشک رفت.

دیدگاهتان را بنویسید