مذاکره کنندگان هسته ای در حال انجام اقدامات قاطع برای رفع کامل و یکسان تحریم ها هستند

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785493

امام جمعه موقت تهران گفت: از مذاکره کنندگان هسته ای می خواهیم که تسلیم زیاده خواهی های اروپا و آمریکا نشوند و بهانه های کودکانه آژانس بین المللی انرژی اتمی را نادیده گرفته و به طور کامل و یکپارچه برای رفع تحریم ها اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: به یکدیگر کمک کنید. تسلیت یک واجب شرعی و اخلاقی است که نمی توان از آن گذشت. اگر مؤمنی بخواهد به خدای متعال نزدیک شود، هیچ چیز به اندازه دلجویی مؤثر نیست، یعنی در آنچه از لطف خدا برخوردار می شوید و بیش از نیازهای اولیه خود، باید سهمی را به برادر و خواهر مؤمن بدهید و به او بدهید. او در دارایی های خود شریک باشید. دلداری ریشه در یگانگی دل دارد و نشانه ی صدق و دوستی مؤمنان در میان خود و از نشانه های حیات طیبه انسان است.

وی ادامه داد: در این شرایط تحمل مشکلات راحت می شود و مردم احساس تنهایی نمی کنند. علاوه بر این، تسلی بخشی از نمونه های خیزش اجتماعی است. سنت روشن همه اولیای خدا رحمت است. امام صادق (ع) فرمود: «دوستان ما را به دو چیز بیازمایید: اول نماز اول و دوم اینکه چقدر نسبت به برادران مؤمن خود دلسوز هستند».

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: راه ما به جامعه مهدوی و زمینه سازی برای ظهور از طریق تسلیت است. هر چه قلوب مؤمنان به یکدیگر نزدیکتر باشد و در درد و رنج به یکدیگر کمک کنند، دعوت به ظهور امام زمان (عج) قوی‌تر می‌شود و یکی از نشانه‌های نیکویی دل‌ها، تسلی خاطر است. در حال حاضر از یک طرف تاج گذاری است، از طرف دیگر مشکلات معیشتی بسیاری از مومنان را در شرایط سختی قرار داده است و از طرف دیگر حوادثی مانند سیل و زلزله در حال رخ دادن است و اینجاست که همه مومنان. از آنجایی که رهبری جامعه به این رزمایش دعوت شده است، جامعه مومنین هرگز از این حق و وظیفه بزرگ دست برندارند. الحمدلله، مساجد و خیرین در حرکت های جهادی زحمات زیادی کشیده اند و کارهای خوبی انجام شده و خواهد شد، اما این کاری است که همه باید انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تسلیت به مردم زلزله زده و سیل در استان هرمزگان و شهرستان اندیکا گفت:

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران درگذشت آیت الله مجتهد شبستری از مشاهیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و گفت: همه بسیجیان و شهدای سرافراز بسیجی را ارج می نهیم و امیدواریم آنها با همت مردم عزیز به این هدف 20 میلیونی بسیج دست پیدا کنید.

حاج علی اکبری با اشاره به پیام امام راحل در 2 آذر 1367 یعنی چهار ماه پس از پذیرش قطعنامه 598 در خصوص تشکیل بسیج اظهار داشت: امام راحل تفکر بسیج را به عنوان مترجم اسلام ناب محمدی ارائه کردند. به گفته امام، این تفکر باعث دور شدن طمع دشمن از جهان اسلام می شود و بی توجهی مسئولان به این موضوع موجب عذاب الهی می شود و پر از گل های معطر، ارزش های الهی را متحول می کند.

وی افزود: تفکر بسیجی انسان، طبقه، طبقه، جنسیت، زمان، مکان و مرز نمی شناسد. از شهید فهمیده تا شهید لندی، از شهید سوسنگری تا شهید سنندجی و سایر شهدا و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت و جهاد سازندگی و جانبازان و آزادگان رزمنده و بسیاری از شهدا و … تربیت شده اند. تفکر بسیجی این تفکر جهانی است. وقتی نام شهیدان چمران و سلیمانی و شهدای دیگری چون عماد مغنیه و دیگران به میان می آید با تفکر بسیجی شناخته می شوند. همچنین بزرگانی چون سید حسن نصرالله، شیخ نعیم قاسم و شیخ زکزاکی به این تفکر معروف هستند و در رأس زمان خود من خمینی و امام خامنه ای عزیز را دارم.

وی گفت: بسیج یک حرکت احساسی نیست و دارای مانع عمیق و نظام فکری استوار است. کتاب بسیج قرآن کریم و سند آن صحیفه سجادیه است. بسیج تفکری است که اگر با جنگ همراه باشد دائماً معجزه و شگفتی می کند. حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و حوزه‌های دیگر همه جا حوزه فکری بسیج است. عمل «آتش آزاد» که کاری خودجوش، خالص و قانونمند در همه زمینه هاست، از همین تفکر استفاده می کند و از ساختارهای قدیمی عبور می کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رکن اصلی تفکر بسیج پاسخگویی در برابر خدا، خانواده، جامعه و حوادث جهان است. این تفکر مدیریتی که وارد می شود تبدیل به جمله و فعل «ما می توانیم» می شود. بوی تفکر بسیجی امروز در فضای حاکم بر جمهوری اسلامی بیشتر به مشام می رسد. سه ماه است که مردم در کنار سایر نیروها، حاکمیت مردمی انقلابی و جدیت در اعمال نظرات رهبری را تجربه می کنند.

حاج علی کبری گفت: نتیجه کار این دولت در این سه ماه، تولید سرمایه اجتماعی و تولید امید است. از مخالفت با ولیعهد، مدیریت ماجرای بنزین، تامین کالاهای اساسی، ورود به جنبش مسکن و توجه شرق به سیاست خارجی، پیوستن به توافق شانگهای و آمادگی برای ورود به مذاکرات هسته ای برای احقاق حقوق ملت. خدا را شاکریم که اقدامات دولت موجب اعتماد به پول ملی، ثبات بازار سرمایه، قوت پیشرفت در مذاکرات هسته ای پیش رو شده و خداوند در رفع موانع و فرآیندهای فساد موفق باشد.

خطیب جمعه تهران گفت: از مذاکره کنندگان هسته ای که خود را برای مذاکره با 8 هزاره آماده می کنند و تاکنون بسیجی عمل کرده اند، می خواهیم که تسلیم زیاده خواهی های اروپا و آمریکا نشوند و به بهانه های کودکانه توجه نکنند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: «و با نیروی عقلانیت و قاطعیت در رفع کامل و یکپارچه تحریم‌ها اقدام کنیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه همین فضای بسیج را در اداره قوه قضائیه با آرایش فعال می بینیم که وارد میدان شده و همراه با تدبیر علوی در دولت شاهد شمشیر علوی در دستگاه قضایی هستیم. مجلس انقلابی نیز با طراوت و نشاط به میدان آمد. اتخاذ اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و رونق مسکن و مقابله با گرانی مسکن و راهکارهایی برای جوانان جامعه و پیگیری مسائل ضد فساد نویدبخش و حاصل تفکر بسیجی است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب در تحقق تفکر بسیجی راه درازی در پیش داریم و این وظیفه همه است. ما در نماز جمعه و پایگاه های نماز جمعه و اقامه نماز جمعه نیازمند همین تفکر و نگرش هستیم و از تمامی نزدیکان و حامیانی که دغدغه نماز جمعه را دارند صمیمانه تشکر می کنم. ما انتقاد و گناه را موهبتی الهی می بینیم که باعث رشد ما می شود. ما از همه می خواهیم و انتظار داریم که به ما کمک کنند و منتظر جلسات بررسی هستیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر جامعه جوانان نخبه با رهبری انقلاب گفت: دیدید چه فضای خوبی در این دیدار حاکم شد و چه فضایی در کشور ایجاد شد که معتقدم تفکر بسیجی در پی خواهد داشت. «مجموعه بیانات رهبری خطاب به نخبگان و عموم مردم به همین تفکر اشاره دارد که اگر این تفکر وارد عرصه علم شود خوب است و اگر در نخبگان جامعه محقق شود شاهد شکسته شدن آن خواهیم بود. اینکه زبان فارسی زبان علم باشد مبتنی بر تفکر بسیجی است. جنبش دانش بنیان پشتوانه تفکر بسیج است و خوب است که این حرکت سطح برنامه ها و شرکت های علمی خود را بالا ببرد، اما وجود داشت. همچنین شکایات بستگان که امیدواریم با تلاش مسئولین رفع شود.

حاج علی اکبری در خصوص تصمیم مقام معظم رهبری در انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: ماهیت انتخاب این افراد بر اساس تفکر بسیجی است؛ در حالی که این افراد بر اساس تفکر بسیجی انتخاب می شوند. آنچه درباره اصلاح ساختارهای فرهنگی، ترویج فرهنگ تفکر بسیجی، سیاسی، مسائل دانشگاهی و رویکرد تمدنی در دهه اربعین دوم باید گفت، یک جمله امید است و امیدواریم عزیزان موفق باشند.

وی افزود: در منطقه مقاومت تداوم تفکر بسیجی را می بینید. ثمره طیب و طاهر بسیجی و عاقبت این اندیشه مبارک را می بینیم که حزب الله لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین، قیام مردمی در عراق، نیروهای میهن دوست در سوریه و زنجیره طلایی مقاومت در عربستان سعودی است. ، یمن و افغانستان و ما می توانیم آن را به نیجریه ردیابی کنیم و این به معنای تنگ کردن فضا برای ابر جنایتکار قرن است.

امام جمعه موقت تهران در پایان در خصوص پیروزی ها در یمن گفت: این پیروزی ها را به بستگانم در یمن و سایر دوستان در جبهه مقاومت صمیمانه تسلیت می گویم. خدای ناکرده جهان روزگاری را بدون صهیونیسم به سر می برد و گام به گام جامعه اسلامی و جهان بشریت به سوی عصر ظهور پیش می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید