مراتع لرستان برای کوچ دام مناسب نیست


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897160

نجفی با بیان اینکه مراتع لرستان برای چرای دام های مهاجر مناسب نیست، گفت: اجرای طرح مدیریت مراتع از تخریب مراتع جلوگیری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک شیرزاد نجفی ظهر امروز در کارگروه ملی مدیریت چرا، کنترل پروانه ها و ساماندهی کوچ پاییزه عشایر از 10 استان زاگرس نشین، با بیان اینکه اجرای طرح های مرتع داری اثرات بسیار چشمگیری در جلوگیری از تخریب مراتع دارد، اظهار داشت: این طرح ها در حال انجام است. وی بیان کرد: این طرح باعث افزایش تولید علوفه می شود و بهبود وضعیت پوشش گیاهی در مرزها اجرا می شود.

وی افزود: 151 طرح به مساحت 350 هزار و 580 هکتار تا پایان دهه 1400 برای برنامه ریزی مدیریت مراتع تهیه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه 25 درصد تنوع آب های سطحی زاگرس از استان لرستان می گذرد، اظهار داشت: بخش زیادی از مساحت لرستان را اراضی ملی تشکیل می دهد به طوری که یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل در لرستان وجود دارد.

وی به وجود 14 هزار و 638 خانوار عشایری با 14 تیره، 15 تیره و 83 هزار و 690 نفر در لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان یک میلیون و 500 هزار دام دارد که از این نظر رتبه هفتم جمعیت عشایری کشور را دارد.

نجفی تصریح کرد: از آنجایی که لرستان بیشترین آسیب را از کوچ عشایر عشایر می بیند، مراتع جوابگوی کوچ دام ها نیست، از سوی دیگر اثر خشکسالی بر تاریخ کوچ نیز تاثیر می گذارد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید