مراسم ازدواج 50 زوج جوان سننجی به صورت رایگان برگزار می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، جلسه برنامه ریزی مراسم ازدواج 50 زوج جوان سنندجی عصر شنبه با حضور فرمانده حراست منطقه ای سنندج و معاون سیاسی امنیتی استاندار و نمایندگانی از مدیریت این شهرستان در جلسه فرمانداری برگزار شد. سالن

مرتضی میرآقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در این جلسه در خصوص اهمیت تسهیل ازدواج گفت: در آموزه های اسلامی بر ازدواج تاکید فراوان شده و اکمال دین برای جوانان ازدواج تلقی شده است. و اگر جوانی ازدواج کند این یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی است جامعه در امان خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر آسیب های جامعه از جمله اعتیاد، طلاق و جرم و جنایت ناشی از مشکلات و موانعی است که جوانان در امر ازدواج با آن مواجه هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارتش سنندج به برخی از مشکلات و موانع پیش روی جوانان در امر ازدواج به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی، تورم و ناتوانی در تامین جهیزیه پرداخت و گفت: فراهم کردن راه آسان برای ازدواج جوانان در علاوه بر کمک خانواده ها، کمک مسئولان اجرایی نیز مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید به جوانان این شهرستان توجه داشته باشند و در برگزاری بسیاری از برنامه ها از جمله جشنواره ها و همایش ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

میرآقایی افزود: امیدواریم بتوانیم شرایط خوبی را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم و مراسم تجلیل از این زوج های جوان برگزار کنیم.

وی از تهیه هزار و 700 جهیزیه برای زوج های نیازمند سننجی با همکاری سپاه، کمیته امداد و سازمان های مردم نهاد در سطح این شهرستان در سال های اخیر خبر داد و گفت: این اقدام مثبت نشان از همکاری و همکاری داشت. تعامل دستگاه های اجرایی با یکدیگر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارتش سنندج تصریح کرد: ارتش و بسیج به دنبال این برنامه ها و دادن جهیزیه به نام خود نیستند بلکه هدف ما شاد کردن دل یک جوان و خانواده او و تسهیل ازدواج، تولد فرزند و شادابی است. جامعه.

میرآقایی افزود: امیدواریم این برنامه با اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما و رسانه ها به نحو مطلوب انجام شود.

در ادامه این جلسه دولتیاری معاون اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: در راستای حمایت از جوانان و تسهیل ازدواج آسان، طرح ازدواج آسمانی برای 50 زوج در سنندج که نمی توانند مراسم عروسی برگزار می شود و این مراسم قبل از پایان ماه برگزار می شود. محرم برگزار می شود.

وی افزود: متأسفانه آمار ازدواج در شهر سنندج در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش و طلاق نیز 3 درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تسهیل ازدواج جوانان را مستلزم عزم جدی دستگاه ها دانست و اظهار داشت: در بحث جوانان و رشد جمعیت طرحی با عنوان «ایران جوان بمانیم». با دو سوال برای ورود آسان به ازدواج و تولد فرزند، در این راستا 132 زوج نیازمند در سطح شهرها، روستاها و حاشیه شهرها شناسایی می شوند که برای آنها مراسم ازدواج برگزار می شود.

دولتیاری گفت: در برنامه ازدواج 50 زوج سننجی که این هفته برگزار می شود، 30 زوج جدید و 20 زوجی که یک سال از ازدواجشان می گذرد و نمی توانند مراسم را انجام دهند حضور خواهند داشت.

عبدالعلی اسفندیاری معاون سیاسی امنیتی استاندار سنندج نیز در این دیدار گفت: تمامی همکاری های لازم با توجه به جوان بودن جمعیت و همچنین حمایت از خانواده ها و تسهیل ازدواج برای جوانان استان انجام خواهد شد. .

وی از حمایت دستگاه های اجرایی که برای تسهیل ازدواج در سطح این شهرستان همکاری می کنند خبر داد و گفت: باید زمینه تسهیل ازدواج جوانان در همه اقشار جامعه فراهم شود.

معاون فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: مراسم عقد 50 زوج سنندجی با همکاری سپاه و ادارات متولی این امر چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید