مراسم افتتاحیه کتاب «57 روز» برگزار می شود.

ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783324

مراسم افتتاحیه کتاب «57 روز» طی روزهای آینده در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه کتاب «57 روز» نوشته خانم مهری گلمپور دوشنبه 24 آبان ماه در این مجموعه فرهنگی و ارزشی برگزار می شود.

کتاب 57 روز با محوریت اشغال و آزادسازی سوسنگرد در اوایل جنگ و خیانت سعد عرب به انقلاب اسلامی 174 صفحه ای با همکاری انتشارات سرو منتشر شده و در 45000 جلد در دسترس است.

نکته قابل توجه این است که نویسنده کتاب 57 روز از سبک رمان برای بیان خواسته خود استفاده می کند. بدین ترتیب در قالب داستانی از زندگی یک زوج مشهدی به دلیل کار همسرشان به سوسنگرد منتقل شدند.

سوسنگرد با 15 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهایی بود که در اوایل حمله ارتش عراق مورد حمله وحشیانه نیروهای بعثی قرار گرفت و در 6 شهریور 1359 این شهر به تصرف متجاوزان عراقی درآمد.

افراد سوسنگرد در زمان حمله عراق در شهر بودند و ارتش بعث برخی از شعب خود را به عنوان فرماندار و سایر مقامات برای اداره شهر منصوب کرد، اما تشکیلات سیاسی دشمن در سوسنگرد ادامه پیدا نکرد و چند روز پس از اشغال سوسنگرد آنها با ارتش بعث روبرو شد.

در واقع رزمندگان اسلام در یک عملیات چریکی در ساعت 5 صبح روز 9 مهر 59 به فرماندهی شهید علی گیور اصلی به همراه 23 نفر دیگر و تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند سوسنگرد را آزاد کنند.

انتشارات سرو یکی از واحدهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکنون بیش از 200 جلد کتاب به مدیریت این انتشارات منتشر کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید