مراسم افتتاحیه کتاب 57 روز به طول انجامید

ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784490

مراسم افتتاحیه این کتاب 57 روزه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه کتاب 57 روز امروز (دوشنبه 24 آبان ماه) با حضور دکتر علی عسگر جعفری، مدیر اجرایی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهری گلمی نویسنده کتاب، خانواده شهید وحید زمانی نیا، یکی از حاج قاسم سلیمانی. اجرای خانواده محمدحسین حدادیان با اجرای زهرا احمدی در تالار هویسه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

کتاب 57 روز با محوریت اشغال و آزادسازی سوسنگرد در اوایل جنگ و خیانت سعد عرب به انقلاب اسلامی 174 صفحه ای با همکاری انتشارات سرو منتشر شده و در 45000 جلد در دسترس است.

نکته قابل توجه این است که نویسنده کتاب 57 روز از سبک رمان برای بیان خواسته خود استفاده می کند. به این ترتیب طبق داستان زندگی یک زوج مشهدی به دلیل کار همسرشان به سوسنگرد منتقل شدند. از آغاز جنگ، اشغال سوسنگرد، خیانت اعراب و در نهایت آزادسازی آن می گوید.

سوسنگرد با 15 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهایی بود که در اوایل حمله ارتش عراق مورد حمله وحشیانه نیروهای بعثی قرار گرفت و در 6 شهریور 1359 این شهر به تصرف متجاوزان عراقی درآمد.

افراد سوسنگرد در زمان حمله عراق در شهر بودند و ارتش بعث برخی از شعب خود را به عنوان فرماندار و سایر مقامات برای اداره شهر انتخاب کرد، اما تشکیلات سیاسی دشمن در سوسنگرد ادامه پیدا نکرد و با ارتش بعث روبرو شدند. ارتش بی دین

در واقع رزمندگان اسلام در یک عملیات چریکی در ساعت 5 صبح روز 9 مهر 59 به فرماندهی شهید علی گیور اصلی به همراه 23 نفر دیگر و تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند سوسنگرد را آزاد کنند.

انتشارات سرو یکی از واحدهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مدیریت این انتشارات بیش از 200 عنوان کتاب منتشر کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید