مراکز پزشکی هسته ای یزد حریف گرانی نشدند/ سایه شوم تحریم بیماران سرطانی


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900786

نیکوکار معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد دلایل عدم استفاده از سه دستگاه مهم PET اسکن، دستگاه شتاب دهنده مرکز شهید رمضان زاده و دستگاه توموگرافی را به دلیل گرانی و نبود تجهیزات در ساختمان برشمرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حبیب نیکوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به فعالیت پزشکی هسته ای استان یزد در حوزه PET گفت: تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت PET Scan خریداری و ساختمان مورد نیاز با نام “ساختمان اویسی” در بیمارستان شهید صدوقی احداث شد. در حال حاضر کارهای مهندسی بر روی نصب دستگاه در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری نصب دستگاه PET Scan به اتمام برسد.

وی با اشاره به دلیل نصب طولانی مدت دستگاه پت اسکن گفت: پت اسکن یک ابزار تشخیصی بسیار قدرتمند است که باید برای این دستگاه به طور جداگانه با ماده رادیواکتیو با نیمه عمر مشخص تهیه و در مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرار گیرد. زمان. زمان.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: دستگاهی که مواد رادیواکتیو لازم را تولید می کند با وجود گرانی قابل خریداری است و با توجه به اهمیت نیمه عمر ماده و مدت زمان استفاده از آن، تلاش برای خرید مشترک این دستگاه است. ، مشکل تامین مواد رادیواکتیو به دستگاه اسکن PET نیز باید حل شود.

وی افزود: تهیه این دستگاه به گونه ای است که استان یزد و استان کرمان می توانند به صورت مشترک از ماده رادیواکتیو آن استفاده کرده و ماده رادیواکتیو را در مدت زمان کوتاه تری به دستگاه PET Scan واقع در مرکز خود برسانند.

این نیکوکار با اشاره به اهمیت دستگاه اسکن PET در تشخیص و درمان سرطان گفت: فرصت گسترش مجموعه اویس مهیا است و اگر خیریه بخواهد در این راستا گام بردارد، مجموعه علوم پزشکی و شهید بیمارستان صدوقی نیز در این زمینه اعلام آمادگی خواهند کرد.» آرام آرام

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در راستای گسترش فضای تصویربرداری بیمارستان شهید صدوقی و ساختمان اویسی، طرحی در نظر گرفته شد که به دلیل کمبود اعتبار همچنان ناقص است.


*دستگاه توموتراپی مرکز شهید رمضان زاده همچنان در انتظار نصب است

وی با اشاره به مرکز رادیوتراپی شهید رمضان زاده به عنوان مرکز اصلی تشخیص و درمان سرطان در یزد گفت: دستگاه توموتراپی جدید برای این مرکز خریداری شد و نصب این دستگاه با توجه به شرایط خاص مورد نیاز زمان زیادی را به طول انجامید. رسانه ها درگیر و شیطنت بودند.

این نیکوکار ادامه داد: در رسانه های مختلف با انتشار عکسی از یک دستگاه متروکه در این مرکز درمانی ادعا شده که این دستگاه با وجود قیمتی که دارد مورد استفاده قرار نمی گیرد که شایعه و کذب است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در حال حاضر ساخت محل مورد نیاز برای نصب دستگاه به پایان نرسیده است و تا زمانی که مکان مناسبی برای دستگاه توموتراپی و مناسب با شرایط خاص آن ساخته نشود، دستگاه ساخته نخواهد شد. نصب شده است.

وی با اشاره به حساسیت مرکز پرتودرمانی شهید رمضان زاده گفت: این مرکز به دلیل حساسیت بالای آن تحت نظارت سازمان انرژی اتمی بوده و در مرحله تمدید مجوز سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

این نیکوکار ادامه داد: با توجه به تحولات سازمانی صورت گرفته در این مرکز و تغییر سیاست ها و رویکرد آن که برای رفاه حال بیماران حائز اهمیت است، تصمیم بر ساخت مسکن مناسب برای بیماران و شیمی درمانی برای این مرکز است. که تا سال آینده پیش بینی می شود این هدف محقق شود و نام شهید رمضان زاده همچنان بدرخشد.

وی با اشاره به تجهیزات خریداری شده برای بخش پزشکی هسته ای بیمارستان شهید صدوقی تصریح کرد: برای خرید دستگاه اسکن PET، دستگاه شتاب دهنده مرکز شهید رمضان زاده و دستگاه توموگرافی بیش از 42 میلیارد تومان هزینه شده است و تمام تلاش ما بوده است. در بخش پزشکی نکته اصلی ایجاد فضای لازم برای این دستگاه ها در سریع ترین زمان ممکن است.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: توسعه ساختمان مرکز شهید رمضان زاده در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در آینده با تبدیل شدن به بیمارستان شهید رمضان زاده گام بلندی در راستای کمک رسانی برداشته شود. بیماران مبتلا به خرچنگ


* 340 پروژه نیمه تمام در دانشگاه علوم پزشکی/ مرکز ید درمانی مرحوم مرادپور در انتظار تامین مالی

این نیکوکار با اشاره به مرکز ید درمانی مرحوم مرادپور در بیمارستان افشار گفت: تلاش بیمارستان افشار همواره بر حفظ آن به عنوان یک تخصص واحد بوده و همواره در جهت تخصصی شدن در حوزه قلب گام برداشته است.

وی ادامه داد: ارتقای بیمارستان افشار مطالبه مردم است و در حال حاضر با عمومی شدن روند بیمارستان، تجهیز قسمت اصلی بیمارستان را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون ید درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: گروه ید درمانی گروه فوق العاده ای است و متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی اعتبارات در نظر گرفته شده برای تجهیزات این مرکز کافی نبوده و خیرین همچنان با هزینه ها دست و پنجه نرم می کنند. 5 برابر شرایط اقتصادی و تلاش برای تکمیل مرکز.

وی تعداد پروژه های در دست اجرا یا نیمه تمام مربوط به دانشگاه علوم پزشکی را 340 پروژه عنوان کرد و گفت: پروژه های در دست اجرا یا نیمه تمام زیادی در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که اکثر آنها به دلیل هزینه بالا و اقتصادی با شکست مواجه شده اند. شرایط این عارضه بدخیم شده و دانشگاه همچنان در تلاش است تا برنامه های نیمه تمام را به پایان برساند.

این نیکوکار تصریح می کند: مرکز ید درمانی مرحوم مرادپور نیز از این امر مستثنی نیست و نیاز به تامین اعتبار و اقدام در نتیجه آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید